  • 11. Data: 2024-01-16 20:55:31
    Temat: Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.01.2024 17:25, J.F wrote:
    > A co to za róznica?

    No jaka? Kasa, kasa, kasa.

    > W zasadzie można. Sprawa nieuregulowana, a restrykcje w miarę typowe.

    A to ciekawe. Dlaczego licencje na oprogramowanie mogą rozróżniać na
    branże czy przychody, a w biedronce już nie mogą robić promocji tylko
    dla matek z dzieckiem lub tych co przyjechali mniejszym samochodem? :-)

    > A co to za program? Może można sie obrazić i kupic inny, tanszy,
    > lepszy ?

    W tej branży licencje są w cenie najtańszych wersji segmentu B :-/

    > Albo podzielic firmę, nowa będzie mogła używać ?

    Drugi raz to można kupić na nową, ale w TOS zabraniają odsprzedać tych
    co się nabyło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2024-01-16 22:40:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wyobraźmy sobie teraz, że idziemy do marketu po szlifierkę.
    > Pani przy kasie się pyta - "Będziecie Panowie używać w domu czy do
    > pracy? Jak w domu to cena ta co widnieje na regale. Jeżeli do pracy, to
    > x2.".

    Są takie sytuacje że jeśli kupisz na fakturę, to tracisz gwarancję, bo
    to nie jest do użytku profesjonalnego.

    > Przecież to tak właśnie wygląda w przypadku tych "licencji" :-/

    Zawsze możesz sam napisać odpowiedni program.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2024-01-16 22:41:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Drugi raz to można kupić na nową, ale w TOS zabraniają odsprzedać tych
    > co się nabyło.
    Bo nie jesteś jej właścicielem. Tylko potocznie nabywasz licencję.
    Faktycznie nabywasz prawo do użytkowania.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2024-01-17 00:57:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-16, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Pani przy kasie się pyta - "Będziecie Panowie używać w domu czy do
    > pracy? Jak w domu to cena ta co widnieje na regale. Jeżeli do pracy, to

    Taka szlifierka często ma gwarancję. Ta gwarancja zwykle obejmuje
    amatorski zakres uzywania, tzn. jak będziesz używał zawodowo (cześciej,
    intensywniej, dłużej) to gwarant nie gwarantuje już poprawnego działania
    przez okres gwarancji. Więcej, nawet Ustawodawca nie gwarantuje. Czyli
    jeśli kupujesz do pracy to kupujesz szlifierkę o mniejszej faktycznej
    wartości, ale wciąż za tę samą cenę.

    Albo przypomnij sobie czasy płyt DVD do uzytku domowego i do
    wypożyczalni.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-01-17 10:58:48
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > A to ciekawe. Dlaczego licencje na oprogramowanie mogą rozróżniać na
    > branże czy przychody, a w biedronce już nie mogą robić promocji tylko
    > dla matek z dzieckiem lub tych co przyjechali mniejszym samochodem? :-)

    Przecież mogą i robią, np. dla KDR.

    MJ

  • 16. Data: 2024-01-17 12:35:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 10:58:48 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Przecież mogą i robią, np. dla KDR.

    A nie jest to jakas forma dyskryminacji ... a dyskryminacja zakazana?

    J.

  • 17. Data: 2024-01-17 12:46:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 20:55:31 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > No jaka? Kasa, kasa, kasa.

    Ale na co pozwala wersja "komercyjna" ?

    > A to ciekawe. Dlaczego licencje na oprogramowanie mogą rozróżniać na
    > branże czy przychody, a w biedronce już nie mogą robić promocji tylko
    > dla matek z dzieckiem lub tych co przyjechali mniejszym samochodem? :-)

    Chodziło mi o to, ze licencje tradycyjnie były różne, są domyślnie
    "non-transferable", zwrotĂłw nie ma.

    > W tej branży licencje są w cenie najtańszych wersji segmentu B :-/

    Te "komercyjne" teĹź ?

    > Drugi raz to można kupić na nową, ale w TOS zabraniają odsprzedać tych
    > co się nabyło.

    Nie mówie o sprzedaży. Mówie o podziale firmy. Nowa/e przejmuje część
    majątku, i nikogo to nie dziwi :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-01-17 12:49:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 20:48:45 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > licencyjne oraz to na nim spoczywa ciężar udowodnienia uprawnień
    > licencyjnych, jeśli zostanie o to poproszony."
    >
    > U mnie w okolicznej aptece mam w gruncie podobnie. Gdy zapłacę i paragon
    > zostanie wydany, to choćbym nie dotknął pudełka które przyniosła
    > farmaceutka i położyła na blacie, to - zwrotów nie przyjmujemy.
    >
    > Kiedyś się o tym przekonałem, gdy nie pamiętałem czy żona chciała wersję
    > A czy B leku, poprosiłem A a gdy już przyłożyłem kartę do terminala
    > oddzwoniła żona i poprosiłem jednak o B, ale uprzejma pani farmaceutka

    W aptekach cos porobili, i zdaje się teraz jest zapamiętane który nr
    seryjny leku na którą receptę wydali.
    Nie wiem, czy jest możliwość zwrotu ... tak żeby recepta była ciągle
    do wykupienia.

    Paragonu przed płatnością raczej nie powinni drukować, ale ty już
    zapłaciłes..

    J.

  • 19. Data: 2024-01-17 12:55:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 20:40:16 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > x2.".
    >
    > Przecież to tak właśnie wygląda w przypadku tych "licencji" :-/

    Tak wygląda, ale w przypadku licencji jakoś bardziej uzasadnione.

    Szlifierka "domowa" też może być inna od "profesjonalnej", no ale
    to inny produkt, a nie tylko inna cena. Oby, bo biznes zna różne
    ciekawostki.

    Ale np taka drukarka. Model przeznaczony np "do użytku domowego".
    Co to znaczy? A jak ktos sobie do firmy kupi?

    Kiedys dawno było w miarę prosto. Drukarka miała podane
    "przeznaczona do drukowania 500 str/mc".
    I jak po roku przychodziłes na naprawę gwarancyjną, a licznik
    wskazywał 10 tys stron, to praca niezgodna z wymogami, i wina klienta
    :-)

    Ale odeszli od tych metod :-)

    J.

  • 20. Data: 2024-01-17 13:04:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 20:36:11 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Parafrazowałem, ale tak jak napisał Kivat - jest licencja dla
    > "studenta", dla "użytkownika domowego", "komercyjna", "enterprise" no i
    > jak się okazało "branżowa".
    >
    > Zakupiliśmy "komercyjne" co jak najbardziej dało się wybrać z "compare
    > plans". Ale w TOS jest ukryta informacja:
    >
    > "Licencja branżowa to wymagana ścieżka dostępu dla klientów branżowych."

    A jak opisuje "komercyjna" i "enterprise" ?

> [...]
    > opracowywania Projektów do użytku przemysłowego. Klienci branżowi mogą
    > obejmować między innymi (ale nie ograniczają się do) klientów
    > opracowujących Projekty dla branży motoryzacyjnej, architektonicznej,
    > inżynieryjnej, budowlanej, lotniczej, produkcyjnej, naftowo-gazowej lub
    > detalicznej."
    >
    > Najlepsze jest to "ale nie ograniczają się do". Czyli należałoby przed
    > zakupem się łaskawie zapytać, a jak nie zapytasz to zawsze mogą napisać
    > po zakupie że dla nich jesteś "klientem branżowym" bo produkujesz bułki

    A moze wcale nie chodzi o ilość produkowanych bułek?

    Bo opis taki ... wieloznaczny i nieprecyzyjny.
    Wydaje sie jednak, ze kluczowe jest "projekty do użytku
    przemysłowego".

    No ale jak projektuje blok mieszkalny?
    We własnej firmie budowlanej/deweloperskiej, która go wybuduje?

    A jak we własnej firmie projektowej, na zlecenie firmy deweloperskiej?

    J.