-
31. Data: 2005-05-16 12:07:08
Temat: Re: Problemy z operatorem Internetu
Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
Tiger wrote:
>
a jak odejmą odsetki, które "potencjalnie" mogłeś zarobić??? ;)
> Pozdrawiam
>
> Andrzej
>
>
--
regent...
(...)
-
32. Data: 2005-05-16 15:58:13
Temat: Re: Problemy z operatorem Internetu
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Herbi napisał(a):
> Dnia 15 maj o godzinie 20:28, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):
>
>
>
>>W sytuacji, gdy stwierdziliby Państwo błąd w zrealizowanym Poleceniu
>>Zapłaty (np. kwota obciążenia byłaby niezgodna z fakturą otrzymaną od
>>wierzyciela)
>
>
>
> No a jeżeli kwota na fakturze z kwotą wykonanego PZ się zgadza?
> Wtedy masz podstawę by odwołać PZ?
Możesz nie oznacza masz podstawę. Oznacza jedynie, że bank anuluje
wykonana wcześniej dyspozycję.
> Czy dopiero otrzymanie np. faktury korygującej daje podstawę do odwołania
> PZ?
Podałem ten zapis jako przykład, że PZ jest bezpieczną metodą płatności.
Wszelkie zatargi między usługobiorcą a usługodawcą odbywaja się nadal na
dotychczasowych warunkach. Np. jezeli w umowie jest napisane, że
złożenie reklamacji nie wstrzymuje płatności faktury, z tego tytułu
wypływają kolejne konsekwencje. Sam musisz zdecydować, czy chcesz płacić
za zawyżoną, Twoim zdaniem, fakturę.
> Bo poddaje pod wątpliwość, by bank błędnie wpisał kwotę do PZ.
> A bank nie ma możliwości by sprawdzić czy kwota wpisana na fakturze jest
> prawidłowa - bank musi tylko zrealizować PZ.
Bank nic nie wpisuje. Bank otrzymuje zlecenie droga elektroniczna, i
jeżeli formalnie wszytsko się zgadza, realizuje je (a dokładniej nie
wyraża sprzeciwu - taki śmieszny sposób akceptacji ;-)
M.