-
11. Data: 2010-01-17 22:45:02
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
On 17 Sty, 21:34, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze:
>
> > To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
> > pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad.
>
> Podstawa prawna proszę...
>
> > I to
> > on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.
>
> W ten sposób można by oddać wszystko, twierdząc, że sprzedawca mówił, że
> to coś wiąże krawaty i usuwa ciążę, a sprzedawca niech się martwi
> udowadnianiem, że tak nie powiedział.
>
> --
> Przemysław Adam Śmiejek
Domniemanie. Mozna domniemywac ze wieszak druciany usunie ciaze. Ale
nie mozna domniemywac ze mebloscianka rowniez.
"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży" artykul 4.
-
12. Data: 2010-01-17 23:50:14
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
SzalonyKapelusznik wrote:
>
> To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
> pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
> on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.
A ty kiwnałeś głową, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł,
które pożyczyłeś miesiąc temu.
I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca.
-
13. Data: 2010-01-18 00:20:27
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
On 2010-01-17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
> SzalonyKapelusznik wrote:
>> To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
>> pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
>> on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.
> A ty kiwnałeś głową, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł,
> które pożyczyłeś miesiąc temu.
> I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca.
Nie, bo tu mamy akurat wyłącznie przepisy ogólne czyli art. 6 kc. W
przypadku reklamacji z "tyt. niezgodności" jest natomiast przepis
szczególny i on nakłada taki obowiązek na sprzedawce. Zresztą ciekawi
mnie jak daleko można z tego typu idotyzmami się posunąć.... Ktoś kiedyś
argumentował, że jednak przy wysyłce towaru sprzedawca powinien być w
stanie uprawdopodobnić, że np. nie był on (towar, nie sprzedawca)
połamany i to da się powiedzmy zdroworozsądkowo jeszcze zrobić, ale tu,
to chyba trzeba by jakiś 24h/7 monitoring z fonią czy cholera wie co...
--
Marcin
-
14. Data: 2010-01-18 03:54:24
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: "pmlb" <p...@d...com>
>> Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów
>> tego monitora.
>> Jak wół jest na niej że jest FULL-HD.
>> Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo ją skonfiskuję.
>>
>
> Klasyczna niezgodność towaru z umową, tylko proponuję najpierw mieć to
> zdjęcie :-)
Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym (jak na
zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w ciagu 3 dni?
Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.
A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie
nienormalnie:)
-
15. Data: 2010-01-18 04:21:08
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
pmlb wrote:
>>> Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów
>>> tego monitora.
>>> Jak wół jest na niej że jest FULL-HD.
>>> Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo ją skonfiskuję.
>>>
>>
>> Klasyczna niezgodność towaru z umową, tylko proponuję najpierw mieć to
>> zdjęcie :-)
>
> Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym (jak
> na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w ciagu 3 dni?
a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis?
-
16. Data: 2010-01-18 08:11:32
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: "op23" <o...@r...pl>
Użytkownik "pmlb" <p...@d...com>
> A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie
> nienormalnie:)
No ... nie każdy chce tu mieszkać.
-
17. Data: 2010-01-18 08:29:13
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail p...@d...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
> Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
> (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w
> ciagu 3 dni? Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.
dla konsumenta - na pewno.
Ale postaw się w roli sprzedawcy.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
potrafią zepsuć stalową kulę...
Pszemol: No to jest nas dwu...
-
18. Data: 2010-01-18 09:48:57
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 18 Jan 2010, Budzik wrote:
> Osobnik posiadający mail p...@d...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>
>> Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
>> (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w
>> ciagu 3 dni? Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.
>
> dla konsumenta - na pewno.
> Ale postaw się w roli sprzedawcy.
W roli konsumenta też.
Tego co kupi następnie "nowy" towar.
pzdr, Gotfryd
-
19. Data: 2010-01-18 10:36:52
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>
witek wrote:
> > Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
> > (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np.
> > w ciagu 3 dni?
>
> a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis?
Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptują
nawet 14.
--
Pozdrawiam
Krzysztof
-
20. Data: 2010-01-18 10:50:45
Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Od: Netx <n...@g...pl>
> na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem.
Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie udało się oddać. Uznali
też za stosowne zdjąć tabliczkę informacyjną z nieprawidłowym
opisem.