    From: "Grzegorz " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z wyceną wartości pojazdu - zaniżenie - PZU
    Date: Thu, 20 May 2004 18:44:10 +0000 (UTC)

    Witam!

    W ostatnim czasie miałem przykre zdarzenie - zderzenie z sarną. Na miejscu
    była policja, generalnie bez żadnych mandatów. Mój samochód, Mazda 626 2.0D
    95 r. został w wyniku zderzenia uszkodzony.

    Około 2 tygodni wcześniej ubezpieczalem samochód (kolejny, 3 już rok,
    dotychczas bez szkód) w PZU - AC/OC/NW. Samochód ubezpieczono na 20500 PLN.

    PZU uszkodzenia w moim pojeździe (generalnie reflektor + chłodnica +
    intercooler + zderzak) zakwalifikowało jako szkoda całkowita. Wynikało to z
    dosyć znacznego zaniżenia (17000 PLN) wartości samochodu.

    Pikanterii dodaje fakt iż między wyceną na 20500 PLN a wyceną na 17000 PLN
    samochód powiększył swoją wartość o jakieś 2000 PLN (zakup nowych
    amortyzatorów oraz opon - na wszystko mam faktury).

    Czy w związku z tym mogę domagać się na podstawie tych faktur podniesienia
    wartości pojazdu do 19000 PLN (powinno spowodować to automatycznie uznanie
    szkody jako niecałkowitej).

    Poza tym dosyć wysoko PZU raczyło wycenić szkody w samochodzie. Z tego co
    wiem w 8 letnim samochodzie policzono wartość.... nowych części. Wraz z
    przedstawioną poniżej utratą wartości szybko doprowadziło to do szkody
    całkowitej. Czy mogę wymagać jakiegoś konkretnego sposobu wyceny? Czy mają
    oni prawo liczyć nowe części w sytuacji gdy te które były nosiły ślady
    wcześniejszych napraw (np. maska ma ewidentne ślady szpachli a chłodnica
    wyraźnie jest solidnie klejona)?

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi,

    G.S.