-
1. Data: 2005-09-29 20:16:57
Temat: Problem z usługą firmy IDEA
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
Witam !
Piszę w imieniu jednego z moich klientów.
W sierpniu tego roku zakupił on usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu
w
tak szeroko reklamowanej sieci Idea.
Wraz z usługą otrzymał on urządzenie - modem PCMCIA, który to okazał się nie
być
przystosowany do współpracy z większością nowego sprzętu komputerowego.
Jako, że podejżewał, że uszkodzony jest modem oddał go do sprzedawcy w celu
sprawdzenia.
Sprzedawca (salon idei) odesłał go do serwisu, który stwierdził, że modem
jest sprawny.
Po dogłębnym przestudiowaniu tematu i sprawdzeniu modemu na różnym sprzęcie
doszedłem do
wniosku, że w/w modem nie współpracuje z większością nowego sprzętu
komputerowego.
Z tą rewelacją oraz z dwoma laptopami różnych producentów udaliśmy się do
salonu operatora w celu
wyjaśnienia całej sprawy. Tam po dłuższym "przekonywaniu" pracownika udało
się przekonać sprzedawcę,
by skontaktował się z własnym serwisem, który to serwis dostarczył drogą
elektroniczną odpowiedź, że
identyczne problemy występują na większości nowego sprzętu komputerowego
różnych producentów.
W związku z tym, że nie ma możliwości poprawnego korzystania z usługi, mój
klient postanowił zrezygnować z usługi, powołując się na niezgodność towaru
z umową.
Jakież było zdziwienie mojego klienta, gdy dostał odpowiedź, którą pozwolę
sobie we fragmencie zacytować:
"Uprzejmie wyjaśniamy, że określone standardy jakości sprzętu gwarantuje
jego producent. Jeżeli sprzęt ich nie spełnia, wówczas Klientowi przysługują
określone uprawnienia w stosunku do gwaranta wyszczególnione w dokumencie
gwarancyjnym, który otrzymuje w momencie zakupu"
Z dokumentu jasno wynika, że Idea umywa ręce i całą winę zrzuca na wadliwy
sprzęt firmy Sony-Ericsson.
Firma Sony-Ericsson kolejny raz odbija piłeczkę i twierdzi, że to wina
sprzętu komputerowego, co jest totalną bzdurą !
Pomocy !
Nie wiem co dalej robić - szkoda mi klienta, Idea zrzuca winę na
Sony-Ericsson i każe sobie słono płacić za usługę, z której nie można
skorzystać !
Co mamy robić ?!
Pozdrawiam !
WOJO
-
2. Data: 2005-09-29 20:43:25
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
WOJO napisał(a):
> Pomocy !
> Nie wiem co dalej robić - szkoda mi klienta, Idea zrzuca winę na
> Sony-Ericsson i każe sobie słono płacić za usługę, z której nie można
> skorzystać !
> Co mamy robić ?!
Na pudelku do tego modemu sa wymagania sprzetowe komputera.
Zapewne pisze tam cos w stylu "Pentium II, 64MB RAM, PCMCIA slot".
Zapewne tez "nowszy sprzet komputerowy" te wymagania spelnia z nawiazka.
Wiec jezeli towar w pudelku (modem) nie jest zgodny z tym co pisze na
pudelku to idziesz tam gdzie go kupiles (zapewne do salonu Idei) i
oddajesz powolujac sie na niezgodnosc z umowa (ewentualnie w gescie
dobrej woli zyczysz sobie wydania towaru ktory bedzie dzialal tak jak na
pudelu pisze).
A IMO jedna "umowa" kupiles i modem i usluge, wiec rezygnujesz z calosci
i tyle.
-
3. Data: 2005-09-29 20:52:26
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Na pudelku do tego modemu sa wymagania sprzetowe komputera.
> Zapewne pisze tam cos w stylu "Pentium II, 64MB RAM, PCMCIA slot".
> Zapewne tez "nowszy sprzet komputerowy" te wymagania spelnia z nawiazka.
>
> Wiec jezeli towar w pudelku (modem) nie jest zgodny z tym co pisze na
> pudelku to idziesz tam gdzie go kupiles (zapewne do salonu Idei) i
> oddajesz powolujac sie na niezgodnosc z umowa (ewentualnie w gescie dobrej
> woli zyczysz sobie wydania towaru ktory bedzie dzialal tak jak na pudelu
> pisze).
Sprawdziliśmy na różnych egzemplarzach i niestety nie dziłało i działać nie
będzie, co potwierdził także serwis
firmy Idea !
>
> A IMO jedna "umowa" kupiles i modem i usluge, wiec rezygnujesz z calosci i
> tyle.
Gdyby to było takie proste :(
Jutro spróbuje się dodzwonić do osoby, która odpisała na reklamację i
wyjaśnię, na czym polega problem,
bo odpowiedź wyraźnie sugeruje, że zerwanie umowy nastąpi z winy abonenta i
to abonent poniesie
wszelkie koszty z tym związane :(
Dziękuję za odpowiedź !
WOJO
-
4. Data: 2005-09-29 21:04:52
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: k...@t...pl
> > Na pudelku do tego modemu sa wymagania sprzetowe komputera.
> > Zapewne pisze tam cos w stylu "Pentium II, 64MB RAM, PCMCIA slot".
> > Zapewne tez "nowszy sprzet komputerowy" te wymagania spelnia z nawiazka.
> >
> > Wiec jezeli towar w pudelku (modem) nie jest zgodny z tym co pisze na
> > pudelku to idziesz tam gdzie go kupiles (zapewne do salonu Idei) i
> > oddajesz powolujac sie na niezgodnosc z umowa (ewentualnie w gescie dobrej
> > woli zyczysz sobie wydania towaru ktory bedzie dzialal tak jak na pudelu
> > pisze).
> Sprawdziliśmy na różnych egzemplarzach i niestety nie dziłało i działać nie
> będzie, co potwierdził także serwis
> firmy Idea !
> >
> > A IMO jedna "umowa" kupiles i modem i usluge, wiec rezygnujesz z calosci i
> > tyle.
>
> Gdyby to było takie proste :(
> Jutro spróbuje się dodzwonić do osoby, która odpisała na reklamację i
> wyjaśnię, na czym polega problem,
> bo odpowiedź wyraźnie sugeruje, że zerwanie umowy nastąpi z winy abonenta i
> to abonent poniesie
> wszelkie koszty z tym związane :(
> Dziękuję za odpowiedź !
> WOJO
>
>
W serwisie stwierdzono że nie będzie to działać to znaczy że nie będzie, wina
lezy po stronie Idei.
Powinni polubownie w związku z niemożnością korzystania z usługi rozwiązać
umowę nie obciązając klienta kosztami.
W razie czego, nie płacić za usługę, i wnieść pozew do sądu przeciwko Idei.
Sprawa do wygrania.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2005-09-29 21:08:04
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> W serwisie stwierdzono że nie będzie to działać to znaczy że nie będzie,
> wina
> lezy po stronie Idei.
> Powinni polubownie w związku z niemożnością korzystania z usługi rozwiązać
> umowę nie obciązając klienta kosztami.
>
> W razie czego, nie płacić za usługę, i wnieść pozew do sądu przeciwko
> Idei.
>
> Sprawa do wygrania.
Doradzałem klientowi raczej regularne płacenie i ... w ostateczności
skierowanie sprawy
do sądu...
WOJO
-
6. Data: 2005-09-29 21:12:09
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: k...@t...pl
> > W serwisie stwierdzono że nie będzie to działać to znaczy że nie będzie,
> > wina
> > lezy po stronie Idei.
> > Powinni polubownie w związku z niemożnością korzystania z usługi rozwiązać
> > umowę nie obciązając klienta kosztami.
> >
> > W razie czego, nie płacić za usługę, i wnieść pozew do sądu przeciwko
> > Idei.
> >
> > Sprawa do wygrania.
>
płacenie za niedziałającą usługę?
gratuluję podejścia do sprawy
i kwestii zadowolenia klienta...
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2005-09-29 21:20:49
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> płacenie za niedziałającą usługę?
>
> gratuluję podejścia do sprawy
> i kwestii zadowolenia klienta...
Heh, a ile wynoszą odsetki zasądzone przez sąd ? ;)
WOJO
-
8. Data: 2005-09-29 22:04:45
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: "alex" <a...@w...pl>
Z tego co wiem to modemy te nie działają bodzjże z nieintelowskimi
procesorami. Ale jeśli nie zaznaczono tego w umowie...
Alex
Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
news:dhhi3t$cde$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam !
> Piszę w imieniu jednego z moich klientów.
> W sierpniu tego roku zakupił on usługę bezprzewodowego dostępu do
> Internetu w
> tak szeroko reklamowanej sieci Idea.
> Wraz z usługą otrzymał on urządzenie - modem PCMCIA, który to okazał się
> nie być
> przystosowany do współpracy z większością nowego sprzętu komputerowego.
> Jako, że podejżewał, że uszkodzony jest modem oddał go do sprzedawcy w
> celu sprawdzenia.
> Sprzedawca (salon idei) odesłał go do serwisu, który stwierdził, że modem
> jest sprawny.
> Po dogłębnym przestudiowaniu tematu i sprawdzeniu modemu na różnym
> sprzęcie doszedłem do
> wniosku, że w/w modem nie współpracuje z większością nowego sprzętu
> komputerowego.
> Z tą rewelacją oraz z dwoma laptopami różnych producentów udaliśmy się do
> salonu operatora w celu
> wyjaśnienia całej sprawy. Tam po dłuższym "przekonywaniu" pracownika udało
> się przekonać sprzedawcę,
> by skontaktował się z własnym serwisem, który to serwis dostarczył drogą
> elektroniczną odpowiedź, że
> identyczne problemy występują na większości nowego sprzętu komputerowego
> różnych producentów.
> W związku z tym, że nie ma możliwości poprawnego korzystania z usługi, mój
> klient postanowił zrezygnować z usługi, powołując się na niezgodność
> towaru z umową.
> Jakież było zdziwienie mojego klienta, gdy dostał odpowiedź, którą pozwolę
> sobie we fragmencie zacytować:
> "Uprzejmie wyjaśniamy, że określone standardy jakości sprzętu gwarantuje
> jego producent. Jeżeli sprzęt ich nie spełnia, wówczas Klientowi
> przysługują określone uprawnienia w stosunku do gwaranta wyszczególnione w
> dokumencie gwarancyjnym, który otrzymuje w momencie zakupu"
> Z dokumentu jasno wynika, że Idea umywa ręce i całą winę zrzuca na wadliwy
> sprzęt firmy Sony-Ericsson.
> Firma Sony-Ericsson kolejny raz odbija piłeczkę i twierdzi, że to wina
> sprzętu komputerowego, co jest totalną bzdurą !
>
> Pomocy !
> Nie wiem co dalej robić - szkoda mi klienta, Idea zrzuca winę na
> Sony-Ericsson i każe sobie słono płacić za usługę, z której nie można
> skorzystać !
> Co mamy robić ?!
> Pozdrawiam !
> WOJO
>
-
9. Data: 2005-09-29 22:09:29
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
WOJO napisał(a):
> Wraz z usługą otrzymał on urządzenie - modem PCMCIA, który to okazał się nie
> być
> przystosowany do współpracy z większością nowego sprzętu komputerowego.
Z ciekawości- jaki to modem?
M.
-
10. Data: 2005-09-29 22:18:24
Temat: Re: Problem z usługą firmy IDEA
Od: Beniamin <b...@c...pl>
WOJO napisał(a):
> Witam !
> Piszę w imieniu jednego z moich klientów.
> W sierpniu tego roku zakupił on usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu
[..]
Dość jasno jest napisane,że z systemami opartymi na procesorach innych
niż Intel to nie działa.
Z systemami opartych na Intelu to już tylko kwestia konfiguracji. Choć
występowały problemy nie było przypadku, żebym sobie nie poradził, więc
autoryzowany serwis też powinien.
--
Pozdrawiam,
Beniamin