  • Data: 2007-05-21 13:27:16
    Temat: Problem z umowa - czas wykonania dziela (montaz kominka)
    Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam problem z wykonawca kominka - z tygodnia na tydzien przedluza on
    termin rozpoczecia wykonania prac.
    Na poczatku mial on rozpoczac wykonanie prac z koncem kwietnia.
    Pozniej poinformowal mnie ze zacznie montowac kominek 21 maja
    (dzisiaj). I wlasnie tego dnia okolo poludnia zadzwonil, ze jednak
    zacznie za tydzien (28maja) :/

    Chyba nie musze mowic jak mi to pokrzyzowalo plany :/ Mialem juz
    umowiona firme ktora polozy panele, zamowiony montaz kuchni, szaf - a
    bez kominka nie moge nic zaczac robic :/

    Dodam ze na to opoznienie nie wplywaja problemy z materialem - wklad
    kominkowy byl zamowiony i oplacony jeszcze w 2006 roku, wiem od
    kamieniarza u ktorego wybieralem kamien na obudowe tego kominka, ze
    kamien juz jest gotowy, pociety na wymiar zgodnie z projektem i do
    dostarczony do wykonawcy kominka.

    Jak to sie bedzie tak nadal przeciagac (czyli za tydzien znowu powie
    ze zacznie pozniej itd) chcialbym rozwiazac umowe.
    I tutaj prosba do Was bo jeden z jej zapisow jest dla mnie nie jasny :
    (

    W par 2 tej umowy czytamy:

    1. Rozpoczecie wykonania dziela nastapi w terminie do 30-04-2007 r.,
    zas dostarczenie i montaz w miejscu wskazanym przez Zamawiajacego do
    05-05-2007 r.
    2. Ze wzgledu na indywidualny charakter dziela oraz zwiazana z tym
    koniecznosc skompletowania wymaganych materialow rowniez w drodze
    importu z zagranicy, strony umowy dopuszczaja przesuniecie terminow
    okreslonych w ust 1o 14 dni kalendarzowych.

    I teraz kwestia rozwiazania umowy:

    par 5 ust 4
    Zamawiajacemu przysluguje prawo do odstapienia od wykonania umowy,
    tylko w przypadku zwloki w wykonaniu przedmiotu umowy, przekraczajacej
    30 dni termin okreslony w par 2.

    I tutaj pytanie do Was:
    O ktory termin z paragrafu 2 chodzi w paragrafie 4? 30-04-2007,
    05-05-2007, czy moze 30-04-2007 + 14dni, czy 05-05-2007 + 14 dni?

    Jak by byl potrzebny pelny tekst umowy to skan jest do znalezienia pod
    adresami:
    strona 1: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ff2b097026
    a1c777
    strona 2: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0414b6c39c