  • 21. Data: 2005-12-05 21:29:49
    Temat: Re: Problem z biurem podróży z Niemiec
    Od: " roburkov" <r...@g...pl>

    Puchy <p...@w...pl> napisał(a):

    [..]
    > Produkt, który rezerwowałem nazywał się billigweg, ale okazało się, że była
    > to ich oferta przygotowana przy współpracy z dwoma touroperatorami:
    >
    > 5vorFlug (Flug)i Schauinsland Reisen (Hotel+Transfer).

    Tak, billigweg.de jest tylko posredniczacym biurem podrozy, zas sama umowa o
    podroz laczy Cie bezposrednio z operatorami.

    Jezeli chodzi o Schauinsland Reisen to z art. 1 ust. 3 AGB wynika, ze nie
    wiaze Cie zadna umowa, albowiem potwierdzenie rejestracji odmienne od
    zgloszenia traktuje sie sie jako oferte operatora, ktora mozesz przyjac w
    ciagu 10 dni. Z tego co piszesz wynika, ze tej oferty nie przyjales, a wrecz
    przeciwnie.

    Stosunek z 5vorFlug podlega ocenie prawa polskiego z uwagi na art. 29 ust. 2
    EGBGB w zw. z art. 27 par. 1 pkt 2 ppm. Tutaj jestem rowniez sklonny
    stwierdzic, ze umowa nie zostala zawarta, jesli potwierdzenie roznilo sie od
    zlozonej przez Ciebie rezerwacji. Moj tok rozumowania przedstawia sie
    nastepujaco:
    poprzez rezerwacje zlozyles operatorowi oferte, na ktora operator odpowiedzial
    wlasna oferta. Ty jej nie przyjales, wiec umowy nie ma.

    Rekapitulujac, skoro zadnej umowy o podroz skutecznie nie zawarto to posrednik
    nie moze domagac sie od ciebie oplaty manipulacyjnej. Takie jest moje zdanie.

    Do rozstrzygniecia tego sporu wlasciwy bedzie sad polski.

    roburkov