  • Data: 2005-07-31 15:31:20
    Temat: Proba wyludzenia - tak czy nie.
    Od: Pawel Socha <psocha@to_trzeba_usunac.bpdesign.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowni Panstwo Prawnicy,

    mam nadzieje ze tegie glowy beda mi zyczliwe, i wypowiedza sie na temat
    nurtujacej mnie sprawy.

    Ostatnio widzialem pismo, ktore otrzymal znajomy - dotyczace lamania
    zasad uczciwej konkurencji. Generalnie sprawa nieuczciwosci ma w tym
    posci znaczenie poboczne, chociaz w pewnym sensie miala ona miejsce.

    Autor listu powolujac sie na ostwawe o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji, a dokladnie art 18 ust 1 pkt 6 żada wplaty określonej kwoty
    na rzecz pewnej findacji - podajac oczywoscie nazwe, dane konta
    bankowego, termin w jakim wplata ma byc bezwzglednie dokonana.

    Tymczasem w ustawie mamy:

    W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca, którego
    interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
    1...5
    6. zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny
    związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa
    narodowego - jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony.

    No wlasnie - zasadzenia - a tu bez sadu mamy wezwanie do zaplaty. Czy w
    tym przypadku zasadne bedzie zgloszenie zawiadomienia do prokuratury o
    probe wyludzenia znacznej kwoty pieniedzy.

    Pozdrawiam
    Pawel