  • 1. Data: 2002-03-01 15:32:58
    Temat: Praworzadne wyludzenie
    Od: "Grucha" <g...@w...edu.pl>

    Witam grupowiczow
    Czy w tym chorym panstwie istnieje prawo, ktore ceduje obowiazek placenia
    alimentow (czy inaczej nazwanych oplat) na rodzenstwo (np brat oplacajacy
    rachunki brata) ?
    W/w zonaty brat z dwojka dzieci znajduja sie w kiepskiej sytuacji
    materialnej i zglosili sie do opieki spolecznej z wnioskiem o zasądzenie
    pomocy przez rodzine (ktora podobno odwrocila sie od nich, mimo iz
    faktycznie bylo odwrotnie).
    Prosze o pomoc i porady, poniewaz absurdalne wydaje mi sie ze dwie osoby
    zwiazane tylko pokrewienstwem musza placic nawzajem wlasne rachunki. Gdzie
    tu jest rola panstwa ? W uchwalaniu prawa, ktore zmusza do urzedowego
    wyludzenia z trudem uzyskiwanych oszczednosci ?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Konrad

  • 2. Data: 2002-03-01 16:19:43
    Temat: Re: Praworzadne wyludzenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Grucha wrote:

    > Czy w tym chorym panstwie istnieje prawo, ktore ceduje obowiazek placenia
    > alimentow (czy inaczej nazwanych oplat) na rodzenstwo (np brat oplacajacy
    > rachunki brata) ?

    Tak, istnieje. Jednak można się uchylić od alimentacji rodzeństwa, jeśli
    wiąże się to z nadmiernym uszczerbkiem dla zobowiązanego (art. 134 KRO).

    Nie ma oczywiście mowy o płaceniu cudzych rachunków, a jedynie o
    dostarczaniu środków na ten cel; brat zatem źle zrozumiał funkcję
    alimentów i kto wie czy z tego powodu jego pozew nie zostanie odrzucony.

    > Prosze o pomoc i porady, poniewaz absurdalne wydaje mi sie ze dwie osoby
    > zwiazane tylko pokrewienstwem musza placic nawzajem wlasne rachunki. Gdzie

    Ładne mi tylko...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-02 15:37:55
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...
    > On Fri, 1 Mar 2002, Grucha wrote:
    > Nie ma oczywiście mowy o płaceniu cudzych rachunków, a jedynie o
    > dostarczaniu środków na ten cel; brat zatem źle zrozumiał funkcję
    > alimentów

    Można żądać płacenia rachunków - jest to jedna z form realizacji obowiązku
    alimentacyjnego.

    > i kto wie czy z tego powodu jego pozew nie zostanie odrzucony.

    Pozew może być odrzucony tylko ze względu na braki formalne. W powyższym
    przypadku może być mowa o oddaleniu powództwa.

    Gdzie

    Właśnie pokrewieństwo tworzy obowiązki. Z jakiej okazji ma płacić Państwo
    (czyli wszyscy obywatele) za Twojego krewnego?

    MAX