  • 1. Data: 2002-03-01 12:36:22
    Temat: umowa o dzieło / zlecenia
    Od: "Michael" <m...@e...com.pl>

    Czy mogę mieć podpisaną umowę o dzieło bądź umowę zlecenia np. z dwoma
    firmami i robić dla nich dzieła w tym samym czasie?

    pozdawiam i dziękuję
    ZX

  • 2. Data: 2002-03-01 15:01:53
    Temat: Re: umowa o dzieło / zlecenia
    Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002 13:36:22 +0100, Michael <m...@e...com.pl> wrote:
    > Czy mogę mieć podpisaną umowę o dzieło bądź umowę zlecenia np. z dwoma
    > firmami i robić dla nich dzieła w tym samym czasie?

    Oczywiście, że tak.
    Umowa o dzieło została uregulowana w art. 627-646 K.C. Podpisując taką
    umowę zobowiązujesz się do wykonania danego dzieła czyli do uzyskania
    określonego wyniku w określonym czasie. Mogą pojawić się dodatkowe
    warunki (np. wykorzystanie materiałów czy narzędzi zleceniodawcy)
    niemniej przedmiotem umowy jest jednak dzieło i zazwyczaj
    nie ma znaczenia czy to coś robisz samodzielnie i czy przypadkiem w tym
    czasie nie robisz czegoś innego... no chyba, że w umowie jest wyraźnie
    zaznaczone co innego.

    Pozdrawiam!

    --
    Marcin Wieczorek
    i...@g...pl

  • 3. Data: 2002-03-01 15:25:24
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Michael wrote:

    > Czy mogę mieć podpisaną umowę o dzieło bądź umowę zlecenia np. z dwoma
    > firmami i robić dla nich dzieła w tym samym czasie?

    Polecam lekturę art. 59 KC.

    Można, chyba że dzieło jest tego rodzaju że stworzenie jednego egzemplarza
    wyklucza jednoczesne tworzenie kolejnych - innymi słowy, jest unikatowe.
    Wtedy bowiem doszłoby do sytuacji w której zadośćuczynienie roszczeniu
    jednej ze stron umowy byłoby niemożliwe.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)