  • 31. Data: 2009-07-11 17:40:11
    Temat: Re: "Prawo" wariuje.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w
    > Zadzwonić na 112, zgłosić problem i poczekać na przyjazd ekipy kierującej
    > ruchem.

    Już to widzę w praktyce;) W momencie jak dziesięć staruszek zgłosiło
    zakłócanie spokoju, znaleziono zwłoki na chodniku i pijak wpadł pod
    tramwaj...;). Załoga policji przyjedzie błyskawicznie, bo nic nie robią,
    tylko chcą pomóc biednemu kierowcy, który stanął na czerwonym i stoi ;)

  • 32. Data: 2009-07-11 19:05:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 15:42
    (autor neelix
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h3a5ds$bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Zamiast pisać coś wg. siebie podeprzyj się prawem. Konfabulacje są
    > niewskazane.

    § 44. 1. Znak D-3 ?droga jednokierunkowa? ozna-
    cza pocz?tek lub kontynuacj´ drogi lub jezdni, na któ-
    rej ruch odbywa si´ w jednym kierunku.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2009-07-11 19:09:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 17:39
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h3abn6$rdb$1@news.onet.pl>):

    > Prawo zabrania cofania w tunelu, na moście, wiadukcie, autostradzie
    > lub drodze ekspresowej. W pozostałych przypadkach (również na drodze
    > jednokierunkowej) cofanie jest dozwolone jeśli nie powoduje to
    > zagrożenia bezpieczeństwa ruchu i po upewnieniu się, że za samochodem
    > nie znajduje się przeszkoda.

    Czemu więc ta droga nazywa się JEDNOkierunkowa, skoro można wg Ciebie
    jeździć w obydwie strony, tyle, że w jedną bardziej uważając?

    --
    Tristan

  • 34. Data: 2009-07-11 19:10:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 19:40
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h3ajc4$her$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Już to widzę w praktyce;)

    Pytanie brzmiało: Co robić, żeby było zgodnie z prawem?

    --
    Tristan

  • 35. Data: 2009-07-11 19:16:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 17:31
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h3ab7p$p2l$1@inews.gazeta.pl>):

    > To na dwukierunkowej przy cofaniu mam zjeżdżać na lewą stronę drogi, bo
    > tam jest pas do jazdy w przeciwnym kierunku?

    Nie. Tam nie jest pas do jazdy w przeciwnym kierunku. Masz jechać możliwie
    blisko prawej krawędzi. Więc jadąc tyłem, nadal jedziesz możliwie blisko
    prawej.

    Inna sprawa, że cofanie na dwukierunkowej też jest silnie niezalecane. Jak w
    ogólności cofanie.

    --
    Tristan

  • 36. Data: 2009-07-11 20:07:10
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Zbić żarówkę;)

    czekac az sie przepali. Ups teraz moga to byc LED, 100 000h ;)))

    Chyba sytuacja nie mozliwa. Elektronika sterujaca ruchem przelaczy sie na
    pulsujace zolte, to sie nie psuje raczej tak aby zrobic cos zlego (tj np
    zielone swiatla dla krzyzujacych sie kierunkow)

  • 37. Data: 2009-07-11 21:04:10
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w

    > Wg mnie nie,

    Od kiedy? ;-)

  • 38. Data: 2009-07-11 21:06:11
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu więc ta droga nazywa się JEDNOkierunkowa, skoro można wg Ciebie
    > jeździć w obydwie strony, tyle, że w jedną bardziej uważając?

    Bo jest jednokierunkowa z zasady. Cofać się można wyjątkowo, właśnie w
    takich sytuacjach, gdy ruch do przodu jest uniemożliwiony. Np. meteor
    spadnie Ci przed maską :)

  • 39. Data: 2009-07-11 21:15:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 23:04
    (autor Baloo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h3auom$bjv$1@news.onet.pl>):

    > Od kiedy? ;-)

    Nie pamiętam. Nie notuję dat nabierania danych przekonań.

    --
    Tristan

  • 40. Data: 2009-07-11 21:15:59
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > No i wolno nią jechać tylko w 1 kierunku, wskazanym znakiem.

    Pierdu pierdu. W sam raz na grupę pl.rec.magiel.pl .

    --
    Pzdr
    Leszek