  • 1. Data: 2003-05-24 11:51:14
    Temat: Prawo slużebności
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Mam wpisaną w skęgę prawo służebności, tj. obowiązek zapewnienia dojazdu do
    innej posesji. Na ta drugą posesję jest jednak dojazd z innej strony w
    postaci drogi wewnętrznej. Czy w takim razie mam obowiązek zapewnienia
    dojazdu, czy mogę to olać.

  • 2. Data: 2003-05-24 13:46:00
    Temat: Re: Prawo slużebności
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Możesz wystąpić o uchylenie tej służebności. Albo dogadać się z właścicielem
    posesji na której rzecz jest ta służebność i przed notariuszem niech się
    zrzeknie. Albo droga sądowa poprzez udowodnienie, że służebność utraciła
    swój sens gospodarczy, a jednocześnie jest dla Ciebie uciążliwa, bo musisz
    niejako blokować część działki.

  • 3. Data: 2003-05-24 19:41:48
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

> [...]
    > swój sens gospodarczy, a jednocześnie jest dla Ciebie uciążliwa, bo musisz

    A co może mi zrobić jeśli mu po prostu ograniczę. Jakie ma szansę wygrać w
    sądzie

  • 4. Data: 2003-05-25 12:56:08
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

> [...]
    > swój sens gospodarczy, a jednocześnie jest dla Ciebie uciążliwa, bo musisz

    Przy terenie na ktorym jest zapisana do ksiegi wieczystej sluzebnosc
    przylega kilka posesji. Utrudnia to jej skuteczne ogrodzenie. Czy moge
    zdecydowac się pozostawic pas 2,5-3 m na dojazd do tych posesji bez dbalosci
    o jakosc tego dojadu. Reszta natomiast bylaby kompletnie niedostępna dla
    wlascicieli pobliskich posesji.

    Czy to jest rozwiazanie akceptowalne przez prawo. Czy mogliby sie Ci
    wlasciciele domagac dostepu do innej czesci mojej posesji, gdzie jakość
    dojazdow bylaby zdeycdowanie lepsza?

  • 5. Data: 2003-05-25 19:03:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem masz pełne prawo tak postąpić. Ty masz zapewnić służebność
    przejazdu, nei zaś budować drogi. Pozostawienie pasa szerokości 2,50 m
    powinno moim zdaniem sprawę załatwić w zupełności, skoro nie ma możliwości
    usunięcia tej służebności, albo nie chcesz tego czynić. Pozostała część
    działki możesz ogrodzić.
    W sumie, to mógłbyś ogrodzić ją nawet całą wstawiając dwie bramy (wjazd i
    wyjazd) i informując zainteresowanych pisemnie, że jak sobie życzą, to mogą
    dostać klucze do kłódek. Takie rozwiązanie również wydaje mi się właściwe i
    nie tracisz tych kilku metrów. Skoro piszesz, że oni mają i tak dojazd z
    innej strony, to pewnie nie będą zabiegać o klucz. Ale formalnie będą mogli
    tamtędy przejechać.