  • 41. Data: 2004-12-30 10:26:22
    Temat: Re: Prawo przeciw nam
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:cquf80$sda$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Na usenecie się nie panuje.

    nie jest to zabronione.

    > Fajne i zdrowe nie kosztują 2000 tylko 200 000.
    > Za 2000 są złomy.

    I o to chodzi, bo dokładają ciągle podatków i śrubują niezdrowo ceny w górę.

    > Zależy dla kogo.
    > Czym gorzej dla sprowadzaczy złomów, tym lepiej dla zaopatrujących się w
    > Polsce.

    Komunistyczny rząd PZPR, ani SLD nie robił lepiej dla zaopatrujących się w
    Polsce. Ja sobie nie przypominam. Te wszystkie akcyzy, podatki sprzeczne z
    przepisami Unii to utrudnianie ludziom życia i nabijanie własnych kieszeni
    pieniędzmi ściąganymi z najbiedniejszych, aby potem je rozkraść lub wywieźć
    z Polski jak Bagsik i inni.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 42. Data: 2004-12-30 10:27:51
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnct5sur.boo.j.krzyzanowski@maszynka.pkpik.pl

    > Mylisz się.
    > Jak już porównasz ceny z zachodem Europy to się okaże że niedopłaciłem.
    > Bo gneralnie na zachodzie auta są droższe niż u nas, czy to nowych, czy
    > używanych.

    Hahaha. Z kogo pan próbuje robić idiotów?

    > 2 razy lepsze to już mają ze 4 razy wyższą cenę.....

    Czas to zmienić i powiedzieć Do Widzenia panom z SLD.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 43. Data: 2004-12-30 11:26:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > nie jest to zabronione.

    Ale jest równie stosowne jak per "Ty" do nieznanych osób na konferencji
    biznesowej....

    > Kupi go pan, kiedy za koszt remontu będzie pan mógł kupić fajne,

    > I o to chodzi, bo dokładają ciągle podatków i śrubują niezdrowo ceny w
    górę.

    Co zrobić.
    Wszystko idzie w górę, a od obłożenia złomów podatkiem lub nieobłożenia te
    fajne auta za 200 000 nie stanieją....

    > Komunistyczny rząd PZPR, ani SLD nie robił lepiej dla zaopatrujących się w
    > Polsce.

    Jasne, jeśłi wartość mojego auta kupionego w Polsce spadnie o np. 50% w
    wyniku konkurencji tanich złomów z zachodu to na pewno wtedy będę miał
    lepiej.....

    > Ja sobie nie przypominam. Te wszystkie akcyzy, podatki sprzeczne z
    > przepisami Unii to utrudnianie ludziom życia

    Niektórym ludziom.

  • 44. Data: 2004-12-30 11:34:43
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jest równie stosowne jak per "Ty" do nieznanych osób na konferencji
    > biznesowej....

    Na konferencje biznesowe nie jeżdżę. Z przyjaciółmi jestem na ty. Kiedyś
    byłem na ty ze wszystkimi gdy byłem młodszy, ale nie z niektórymi nie warto,
    bo się zaraz obrażają, poza tym w Polsce mówienie na ty nie jest w
    niektórych środowiskach mile widziane, a nawet można za to oberwać,
    niekoniecznie fizycznie. Zupełnie inaczej, niż w Anglii, Irlandii, czy w
    USA, gdzie ze wszystkimi w dobrym tonie jest być na ty.

    > górę.
    >
    > Co zrobić.
    > Wszystko idzie w górę, a od obłożenia złomów podatkiem lub nieobłożenia te
    > fajne auta za 200 000 nie stanieją....

    Stanieją.

    > Jasne, jeśłi wartość mojego auta kupionego w Polsce spadnie o np. 50% w
    > wyniku konkurencji tanich złomów z zachodu to na pewno wtedy będę miał
    > lepiej.....

    Więc w pana interesie jest żeby te ceny śrubować.
    Tak niech pan pisze, że prywata panem steruje.

    > Niektórym ludziom.

    Mnie tak i w większości Polakom, a cwaniaczkom jak Peczak, byłym
    cinkciarzom, co za stare graty wołają po 200000 to pewnie nie.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 45. Data: 2004-12-30 11:56:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Problem jest jednak inny - Państwo chyba rzeczywiście zapłaciło 1 dolara.
    >+ Ilu z tych co napisali na umowach 1 EUR faktycznie tyle zapłaciło?

    ...tu to pewnie masz spory kawałek racji - i akurat podśmiewanie
    się z potencjalnej możliwości "dochodzenia" przez US (choćby przez
    skorzystanie z już istniejących instytucji - znaczy "instytucji
    w rozumieniu zezwolenia prawnego" :) takich jak pytanie do US
    w Niemczch który wezwie ichniego podatnika celem przesłuchania)
    niezbyt mi się podoba. US od tego jest i niech swoje robi.
    Raczej odnosiłem się do stanowiska że "została zastosowana niewłaściwa
    technologia i należało dowalić podatkiem zależnym od marki pojemości
    silnika i lat" (czy coś w tym stylu) z czym się NIJAK nie zgadzam.
    Primo - prowadzi to do absurdu iż płaci się taki sam podatek od
    "wypasionego" we wszystkie możliwe "klimy i dingsy" pojazdu co
    od "base model".
    Secundo - nie ma "tak w ogóle" nic wspólnego z "gospodarką rynkową"
    nawet pomijając p. 1. Sprowadza się do określenia (przez urząd) cen
    maksymalnych (a nawet wyższych niż max :> - bo cen *wywoławczych*)
    jak to miewa(ło?) miejsca wobec PCC....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 46. Data: 2004-12-30 13:34:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Stanieją.

    Mylisz się.

    > Więc w pana interesie jest żeby te ceny śrubować.
    > Tak niech pan pisze, że prywata panem steruje.

    Jak każdym....
    Koszula bliższa ciału.

    > Mnie tak i w większości Polakom

    Jakiś sondaż na poparcie tezy że 20 000 000 Polaków marzy o starym zachodnim
    aucie?

  • 47. Data: 2004-12-30 13:38:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > w Niemczch który wezwie ichniego podatnika celem przesłuchania)
    > niezbyt mi się podoba. US od tego jest i niech swoje robi.

    A o tym w zasadzie był ten artykuł.

    > Raczej odnosiłem się do stanowiska że "została zastosowana niewłaściwa
    > technologia i należało dowalić podatkiem zależnym od marki pojemości
    > silnika i lat" (czy coś w tym stylu) z czym się NIJAK nie zgadzam.

    Od tego jest grupa dyskusyjna żeby się nie zgadzać.

    > Primo - prowadzi to do absurdu iż płaci się taki sam podatek od
    > "wypasionego" we wszystkie możliwe "klimy i dingsy" pojazdu co
    > od "base model".

    Prawidłowo.
    Klima i dingsy nie robią bałaganu na drogach czy w komisach.
    Każda sztuka dodatkowego złoma tak.

> [...]
    > nawet pomijając p. 1. Sprowadza się do określenia (przez urząd) cen
    > maksymalnych (a nawet wyższych niż max :> - bo cen *wywoławczych*)

    Nie - to jest ochrona własnego rynku przed zalewem śmieci.
    Nie o kasę chodzi tylko o barierę.

  • 48. Data: 2004-12-30 14:01:08
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 29 Dec 2004 22:53:27 +0100, w <cqv8vt$l30$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
    <k...@...pl> napisał(-a):

    > Nie da się.
    > Jedni mają taki interes, inni przeciwny, a jeszcze nie widziałem klienta
    > który optuje przeciw swojemu interesowi...

    Normalny jest swobodny przepływ towaru.
    Skoro to samo auto jest dopuszczone do ruchu w Niemczech czy Francji, to nie
    widzę powodu dla którego nie powinno być dopuszczone do ruchu w Polsce.
    I to bez żadnych akcyz -- w końcu podobno jesteśmy wszyscy w Unii.

    > Powtarzasz się.
    > Jak zwykle zresztą

    Bo ciągle twój horyzont kończy się na czubku własnego nosa.

  • 49. Data: 2004-12-30 14:03:10
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 29 Dec 2004 22:57:19 +0100, w <cqv975$49m$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
    <k...@...pl> napisał(-a):

    > Jesteś w błędzie i nawet nie wiesz w jakim wątku piszesz.....
    > Ja mówię właśnie o sile pieniądza - kto kupi starego Golfa, jeśli będzie
    > musiał zapłacić za niego parę tys z podatku?

    Właśnie dlatego piszę, że zatrzymałeś się w poprzednim ustroju, skoro chcesz
    sterować rynkiem za pomocą przepisów i podatków. Szkoda, że komunizm się
    skończył -- znakomicie sprawdził się tam jako urzędnik.

  • 50. Data: 2004-12-30 14:05:27
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 29 Dec 2004 22:55:55 +0100, w <cqv94h$sug$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
    <k...@...pl> napisał(-a):

    > , tylko
    > o liczeniu podatku od pojemności silnika i normy, zamiast od ceny na
    > umowie....

    Marnujesz się w Polsce, powinieneś znaleźć sobie jakiś kraj z rozwiniętą
    gospodarką socjalistyczną -- tam ciągle jest zbyt na takie debilne przepisy.