  • 1. Data: 2002-11-22 20:59:11
    Temat: Prawo pracy - przedluzenie umowy - POMOCY
    Od: s...@i...pl

    31 grudnia konczy mi sie umowa o prace. Kiedy pracodawca powinien mnie
    poinformowac o ewentualnym przedluzeniu umowy. Czy jest przewidziany jakis
    minimalny okres czasu kiedy powinien uzyskac od pracodawcy te informacje? Jakie
    artykuly sie do tego odnosza ? Jezeli pracodawca zdecyduje sie na przedluzenie
    umowy, na jaki minimalny okres moze mnie zatrudnic (to juz bylaby moja 3 umowa
    z tym pracodawca - pierwsza dotyczyla okresu probnego, druga przedluzajaca do
    konca grudnia(umowa ta zawarta byla na pol roku).

    Robert

  • 2. Data: 2002-11-22 22:18:32
    Temat: Re: Prawo pracy - przedluzenie umowy - POMOCY
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 22 Nov 2002 21:59:11 +0100, s...@i...pl
    zakodował:

> [...]
    >minimalny okres czasu kiedy powinien uzyskac od pracodawcy te informacje?

    Wystarczy, jak Ci ostatniego dnia po pracy powie, że możesz więcej nie
    przychodzić, a nawet wystarczy, jak Cię nie wpuści do pracy następnego
    dnia roboczego.

    >Jakie
    >artykuly sie do tego odnosza ?

    Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwi?zuje się:
    [...]
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,

> [...]
    >z tym pracodawca - pierwsza dotyczyla okresu probnego, druga przedluzajaca do
    >konca grudnia(umowa ta zawarta byla na pol roku).

    Umowa na okres próbny nie jest tożsama z umową na czas określony.
    Czyli to będzie dopiero 2 umowa na czas określony. Niezależnie zatem
    od zmian w KP (w tej chwili 3 umowa na czas określony działa jak umowa
    na czas nieokreślony, ale od 29 listopoda do czasu wejścia Polski do
    UE będzie można zawierać dowolną ilość umów na czas określony) może
    być nawet na 1 dzień.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775