  • 1. Data: 2002-11-26 16:00:29
    Temat: Prawo pracy i ZUS - problem dość zawiły - proszę o pilną odpowiedź
    Od: "Jacek Badziak" <j...@y...com>

    Szanowni Państwo,

    Mam następujący (w obecnej sytuacji dręczący mnie mocno problem). Pracowałem
    dla pewnej firmy X oraz w tzw. międzyczasie znalazłem lepszą ofertę pracy.
    Rozwiązałem umowę pracy z poprzednim pracodawcą (umowa + należny urlop
    wygasła dnia 22.11.2002) i tu pojawia się problem: nowy pracodawca firma Y w
    ostatnim momencie zrezygnowała z prowadzenia działalności oraz jak na złość
    (nieszczęścia chodzą parami) - złamałem sobie nogę... Pytanie, czy w związku
    z powyższym :

    a) jestem jeszcze z punktu widzenia ZUS-u ubezieczony,
    b) słyszałem o czymś co nazywa się 14 dniowy okres od rozwiązania umowy (nie
    wiem nawet, który to paragraf i jakiego rozporządzenia) w którym mogę się
    zgłosić do ZUS-u. ZUS wystawia coś co nazywa się
    "zapytanie czy też zaświadczenie" Z-3 do poprzedniego zakładu pracy i na tej
    podstawie płaci 80% wynagrodzenia przez okres choroby ?

    Wybaczcie proszę sposób w jaki zadaję pytania ale nie znam się na Prawie
    Pracy. Może będziecie tak mili i udzielicie mi odpowiedzi na powyższe
    pytania.

    Z poważaniem,

    Jacek