  • 41. Data: 2020-12-02 17:37:30
    Temat: Re: Prawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie" jest nieważne? ;-)
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-02 o 14:57, J.F. pisze:

    > U mnie po blokowisku ciagle chodza. Samochod to byloby utrudnienie.

    Haha. Samochodem pod blok-z kościoła.

    > Moze juz nie robia przenosnych kropidel, moze wierny lubi byc solidnie
    > spryskany.

    Mieli takie malutkie kropidełka. Widocznie i to już dla nich za ciężkie.
    Dupy im odmiękły w tym dobrobycie.

    > A moze chodzi o ten drobny datek przy okazji pobierania wody skazonej :-)

    W tym sezonie nie będa chodzili, a w tamtym sezonie woda święcona nie
    była chyba skażona.

    > Kartka to jedno, a spytanie to drugie.
    >
    > Tylko tak omijac jedno mieszkanie od 25 lat ... troche nieekonomicznie.
    > Ale moze maja dobry wywiad srodowiskowy i wiedza ze ten poganin ciagle
    > tam mieszka :-)

    Mają wszystkie kartoteki przy sobie. To nie jest dla nich za ciężkie. W
    kartotekach wpisują wszystko co im potrzebne.

> [...]
    > piętnaście minut drogi, a tu nieodśnieżone. Ale idzie dym z komina, więc
    > wdowa jest w domu (bo proboszcz wiedział, że tam starsza, samotna pani
    > mieszkała).
    > ,,No, ojej... Iść, nie iść. No ale ona czeka. Jeśli jej nie odwiedzę, będę
    > miał wyrzuty sumienia".
    > Koniec końców poszedł. Wtarabanił się do izby i mówi zdyszany:
    > - Szczęść Boże! No, ale pani docenia, że ja tu piętnaście minut szedłem
    > po nieodśnieżonej drodze, żeby pani błogosławieństwo przynieść!
    > - Rozumiem księdza... Przecież każdy grosz się liczy...

    Teraz błogosławieństwo Papieża Franciszka jest najważniejsze. Nawet z
    telewizora .

    --
    animka

  • 42. Data: 2020-12-03 10:10:31
    Od: Kviat

    > Jeśli ktoś ma ochotę, to ja tam niczego złego w tym nie widzę. No i
    > skoro ksądz ma w tym uczestniczyć oraz udostępniać kościół, no to opłata
    > chyba się mu należy.

    Za usługę oczywiście opłata się należy.
    Należy też wystawić fakturę/rachunek i odprowadzić podatek.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 43. Data: 2020-12-03 12:05:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >Haha. Samochodem pod blok-z kościoła.

    Pod blokiem wszystkie parkingi zajete.

    >W tym sezonie nie będa chodzili, a w tamtym sezonie woda święcona nie
    >była chyba skażona.

    Skazona to ona chyba bywala od dawna, jeszcze Urban kiedys robil
    analizy.
    Ale moze ta wydawana wiernym mniej skazona niz ta w publicznej
    miednicy.

    >Mają wszystkie kartoteki przy sobie. To nie jest dla nich za ciężkie.
    >W kartotekach wpisują wszystko co im potrzebne.

    No ale co bedzie, jak sie kolega wyprowadzi? Nowego lokatora dalej
    beda omijac ?

    Choc gdzies tam w tych poradnikach jest - wypisujemy kreda na drzwiach
    KMB.
    I juz wiadomo, ze ksiedza chcemy ...

    J.

  • 44. Data: 2020-12-03 22:33:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2020 o 10:10, Kviat pisze:
    > Za usługę oczywiście opłata się należy.
    > Należy też wystawić fakturę/rachunek i odprowadzić podatek.

    Ale to myśmy tak ustawę skonstruowali, ze nie muszą. Jest więcej takich
    wyjątków w prawie.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2020-12-03 23:38:37
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-03 o 12:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup

    > Pod blokiem wszystkie parkingi zajete.

    Płatne może zajęte, ale niektórzy obywatele stawiają samochody także pod
    blokami.

    > Skazona to ona chyba bywala od dawna, jeszcze Urban kiedys robil analizy.
    > Ale moze ta wydawana wiernym mniej skazona niz ta w publicznej miednicy.

    Może Urban święconą uważa za skażoną? On się boi wody święconej, bo
    niekatolik.
    Jakoś zawsze brzydziłam się wkładać rękę do tej publicznej miednicy, a
    rąk w kościele to już od dawna nie podawałam. Nawet jak ktoś bezczelnie
    mi swoją łapę wtykał.
    Często do kościoła nie latałam, bo nie jest blisko, a autobusów w
    niedziele jak na lekarstwo.

    Tutaj to ostatnio nie pukali do drzwi tych, o których wiedzieli, że
    pieniążków mogą nie dać.

    > No ale co bedzie, jak sie kolega wyprowadzi? Nowego lokatora dalej beda
    > omijac ?

    Nie wiem. Może ktoś im daje cynk ;-)

    > Choc gdzies tam w tych poradnikach jest - wypisujemy kreda na drzwiach KMB.
    > I juz wiadomo, ze ksiedza chcemy ...

    Od lat chciałam napisać, ale nigdy nie miałam kredy święconej. Powinno
    się podobno pisać nie KMB tylko CMB.
    To się pisze kredą święconą. Chodzi szczególnie o ochronę mieszkania od
    złego.

    --
    animka

  • 46. Data: 2020-12-04 01:18:34
    Od: Kviat

    > Ale to myśmy tak ustawę skonstruowali, ze nie muszą. Jest więcej takich
    > wyjątków w prawie.

    Jakie "myśmy"?
    Ja nie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 47. Data: 2020-12-04 11:13:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Dec 2020 23:38:37 +0100, Animka napisał(a):

    > Od lat chciałam napisać, ale nigdy nie miałam kredy święconej. Powinno
    > się podobno pisać nie KMB tylko CMB.
    > To się pisze kredą święconą. Chodzi szczególnie o ochronę mieszkania od
    > złego.

    Poprawnie należy pisać "C+M+B" co jest skrótem od "Christus Mansionem
    Benedicat" i znaczy "Niech Chrystus błogosławi ten dom", ale suweren wie
    swoje.

    Jeśli chodzi o ochronę przed złym to chyba lepiej od razu poświęcić same
    drzwi, zamiast sie rozdrabniać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 48. Data: 2020-12-04 11:15:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > U nas bywała pokuta do odpracowania przy budowie kościoła. Ale to ze 30
    > lat temu.

    RODO nie było, więc było wiadomo kto i ile nagrzeszył :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 49. Data: 2020-12-04 13:52:17
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-04 o 11:13, Olin pisze:

    > Poprawnie należy pisać "C+M+B" co jest skrótem od "Christus Mansionem
    > Benedicat" i znaczy "Niech Chrystus błogosławi ten dom", ale suweren wie
    > swoje.

    Tak, zapomniałam plusa wstawić.

    > Jeśli chodzi o ochronę przed złym to chyba lepiej od razu poświęcić same
    > drzwi, zamiast sie rozdrabniać.

    Pewnie masz rację.

    --
    animka

  • 50. Data: 2020-12-04 14:14:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >Płatne może zajęte, ale niektórzy obywatele stawiają samochody także
    >pod blokami.

    Jak miejsca bezplatne, to wszyscy zajmuja i wolnych prawie nie ma :-)

    >Może Urban święconą uważa za skażoną? On się boi wody święconej, bo
    >niekatolik.

    On nie uwaza, on oddal do Sanepidu do analizy :-)

> [...]
    >bezczelnie mi swoją łapę wtykał.
    >Często do kościoła nie latałam, bo nie jest blisko, a autobusów w

    No to co sie dziwisz, ze ksiadz chce przyjechac autem ?

    U mnie odwrotnie - Kosciol blisko, parkingi zajete - latwiej piechotą
    :-)

    >Tutaj to ostatnio nie pukali do drzwi tych, o których wiedzieli, że
    >pieniążków mogą nie dać.

    >Nie wiem. Może ktoś im daje cynk ;-)

    Tez mozliwe.
    Choc jak pamietam za mlodu - raczej nie wypytywali o sasiadow.

    >Od lat chciałam napisać, ale nigdy nie miałam kredy święconej.
    >Powinno się podobno pisać nie KMB tylko CMB.
    >To się pisze kredą święconą. Chodzi szczególnie o ochronę mieszkania
    >od złego.

    Ha - i rok sie pisze, ochrona warta rok :-)
    Piekna spawa ... a nie biora od tego pieniedzy :)

    No chyba, ze kreda kosztuje :-)

    J.