  • 1. Data: 2007-04-28 08:29:49
    Temat: Prawo jazdy.
    Od: Robert <r...@o...pl>

    Witam. Na komisji WKU dostałem kategorię D z opisem:

    Zaburzenia nerwicowe upośledzające lub znacznie upośledzające zdolności
    adaptacyjne rokujące poprawę kat. D. Dotyczy badanych z wyraźnymi
    psychicznymi i somatycznymi objawami nerwicowymi i z względnie
    niezaburzonym ogólnym przystosowaniem społecznym.

    Kod choroby wg psychiatry to f45:

    (F45) Zaburzenia występujące pod postacią somatyczną (somatoform disorders)
    Główną cechą zaburzeń tej kategorii jest powtarzające się występowanie
    objawów somatycznych z uporczywym domaganiem się badań lekarskich,
    pomimo negatywnych wyników takich badań i zapewnień lekarzy, że
    dolegliwości nie mają podstaw somatycznych. Jeżeli współistnieją jakieś
    choroby somatyczne, nie wyjaśniają one charakteru i nasilenia objawów
    ani też przygnębienia (distress) i obaw o własne zdrowie.

    W wielkim skrócie jest to choroba polegająca na tym, że obawiam się o
    swoje zdrowie, robie różne badania i ciągle podejrzewam że jestem na coś
    chory. Czy mogą mi na tej podstawie zabrać prawo jazdy? Na komisji
    lekarz mi powiedział wpisując kategorię, żebym się pożegnał z prawem
    jazdy. Myślałem że mnie straszą aż wczoraj dostalem od Urzedu miasta
    list o wszczęciu postępowania w sprawie skierowania na badania lekarskie
    celem sprawdzenia stanu zdrowia i predyspozycji psychicznych do
    kierowania pojazdami.

  • 2. Data: 2007-04-28 10:29:45
    Temat: Re: Prawo jazdy.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kod choroby wg psychiatry to f45:

    wedle tej formulki to ty zwykly hipochondryk jestes, ale niewidze
    tutajzwiazku pomiedzy ta 'dolegliwoscia" a mozliwoscia prowadzenia pojazdow
    mechanicznych, zdaje mi sie ze na wku chyba zlosliwie cie potraktowali

  • 3. Data: 2007-04-28 10:44:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szerszen <s...@t...pl> w

> [...]

    > wedle tej formulki to ty zwykly hipochondryk jestes, ale niewidze
    > tutajzwiazku pomiedzy ta 'dolegliwoscia" a mozliwoscia prowadzenia pojazdow

    Zauważ, że on sie domagał badań, niezależnie od wyników wcześniejszych
    badań, z obawy o swoje zdrowie, teraz obawia się wynik badania, którego sie
    nie domagał z obawy o możliwość niedopuszczenia do kierowania pojazdami.
    Dlaczego nie obawia się już o swoje zdrowie, przecież tyle wypadków
    drogowych jest.

    > zdaje mi sie ze na wku chyba zlosliwie cie potraktowali

    A jak to sie ma do tajemnicy lekarskiej?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-04-28 11:13:39
    Od: Robert <r...@o...pl>

    szerszen napisał(a):

    > wedle tej formulki to ty zwykly hipochondryk jestes,

    Oj, zaburzenia hipochondryczne to zaburzenia w głowie a zaburzenia
    somatyczne to w głowie + w narządach. Hipochondryk myśli że jest chory,
    a ktoś z zaburzeniami somatycznymi ma objawy różnych chorób(bóle
    narządów, powiększone węzły chłonne, omdlenia, gorączka, duszenie się,
    świąd itp.) i dlatego myśli że jest chory.

    ale niewidze
    > tutajzwiazku pomiedzy ta 'dolegliwoscia" a mozliwoscia prowadzenia pojazdow
    > mechanicznych, zdaje mi sie ze na wku chyba zlosliwie cie potraktowali

    To dlaczego Urząd wszczął jakieś postępowanie wyjaśniające? Sprawdziłem,
    że tylko osoby z padaczką oraz z chorobą psychiczną w ostrym przebiegu
    (np. schizofrenia) może stracić prawo jazdy.

  • 5. Data: 2007-04-28 17:02:29
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-04-28 13:13, Robert wrote:
> [...]
    > że tylko osoby z padaczką oraz z chorobą psychiczną w ostrym przebiegu
    > (np. schizofrenia) może stracić prawo jazdy.

    Urząd wszczął postępowanie wyjaśniające, żeby wyjaśnić okoliczności. Co
    do zasady przed cofnięciem uprawnień powinieneś być zbadany jeszcze raz.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the