  • 1. Data: 2009-03-01 12:52:22
    Temat: Prawo do zamieszczania filmów w internecie
    Od: "Sławek K." <s...@i...pl>

    Witam,
    filmowałem występy podczas Mistrzostw Europy Mażoretek w Opolu. Impreza
    dostępna dla wszystkich, zespoły występowały na opolskim rynku, nie było
    żadnych informacji o zakazie filmowania, byłem jednym z wielu, którzy
    filmowali. Filmy zamieściłem w internecie, na www.youtube.pl. Jeden z
    zespołów poprosił mnie o usunięcie filmów, na których znajduje się ten
    zespół, twierdząc, że nie otrzymałem od nich pozwolenia na zamieszczanie
    filmów (co jest oczywiście prawdą, nie prosiłem ich o pozwolenie). Pytanie -
    czy w opisanej przeze mnie sytuacji mam prawo do zamieszczenia takich filmów
    w internecie?

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2009-03-01 13:18:23
    Temat: Re: Prawo do zamieszczania filmów w internecie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Występy takie są objęte ochroną prawną niestety:

    Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83
    USTAWA
    z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Art. 1.
    1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od
    wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:
    [...]
    8) sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne;

    więc do do zasady potrzebna jest zgoda na rozpowszechnianie. Filmować i
    nagrywać możesz jedynie na użytek własny. Wstawienie filmu na portal
    ogólnodostępny ewidentnie nosi cechy rozpowszechniania.
    Więcej o tym w ustawie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 3. Data: 2009-03-01 13:26:28
    Od: "Sławek K." <s...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:goe1uv$sql$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > nagrywać możesz jedynie na użytek własny. Wstawienie filmu na portal
    > ogólnodostępny ewidentnie nosi cechy rozpowszechniania.

    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Sławek