  • 1. Data: 2003-01-07 17:12:11
    Temat: Wykup długu od operatora sieci telefonicznej
    Od: "Misza" <m...@w...pl>

    Witam Serdecznie

    Na nieszczęscie i z własnej głupoty jestem dłuznikiem Polkomtelu z racji nie
    zapłaconego rachunku telefonicznego.
    Mniej wiecej po roku od terminu, w którym miałem wnieść opłatę dostałem
    zawiadomienie o przejęciu długu przez firmę zajmującą się ich windykacją.
    Owa firma zagroziła ze jeśli nie wywiąże sie z ciążącego na mnie obowiazku
    spłaty wierzytelności wystąpi do sądu o wszczcie postępowania nakazowego
    mająceo na celu jej uiszczenie.

    Stąd też moje pytanie - czy owa firma ma podstawy prawne by przejąć dług i
    wymagać go ode mnie. A jeśli tak to jakie moą być konsekwencję gdy tej
    należności nie uiszczę.

    Za kazdą pomoc dotyczącą frapującego mnie zagadnienia,z góry dziękuję :D

    pozdrawiam
    M.M

  • 2. Data: 2003-01-07 18:49:01
    Temat: Re: Wykup długu od operatora sieci telefonicznej
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > czy owa firma ma podstawy prawne by przejąć dług i
    > wymagać go ode mnie. A jeśli tak to jakie moą być konsekwencję gdy tej
    > należności nie uiszczę.

    Czesc!

    Oczywiscie, ze ma. Kupila "twoj dlug", czyli wierzytelnosc od Polkomtelu i

    teraz jestes po prostu dluznikiem w stosunku do tej firmy.

    Konsekwencje? Jezeli jest to jakas wieksza sumka to powinien pojawic sie

    komornik. Odsetki na pewno tez jakies urosly. Bedziesz

    tez musial zaplacic pewne koszty postepowania sadowego - nakazowego.

    To tyle... Pa Pa!

    Pozdrawiam, Konrad

  • 3. Data: 2003-01-07 19:55:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Stąd też moje pytanie - czy owa firma ma podstawy prawne by przejąć dług i
    | wymagać go ode mnie. A jeśli tak to jakie moą być konsekwencję gdy tej
    | należności nie uiszczę.

    Wierzyciel nie musi pytać dłużnika o zgodę na zmianę wierzyciela. Wystarczy,
    że go powiadomi o tym fakcie. Nowy wierzyciel ma takie samo roszczenie jak
    stary. Czyli masz obowiązek uregulować fakturę wraz z odsetkami. Pozostałe
    koszty mogą sobie utopić. Jak im nie zapłacisz, to złożą pozew i dostaniesz
    do domu sądowy nakaz zapłaty. No a później komornik. To teoretycznie. W
    praktyce POLKOMTELU nigdy nie przerabiałem, więc nie wiem, czy faktycznie
    latają z tym do komornika, czy nie.