  • 71. Data: 2009-07-10 20:08:55
    Temat: Re: Prawo do bezpłatnej nauki, a opłaty rekrutacyjne na państwowych uczelniach
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Należy tak zorganizować czas tej kadrze, która jest,
    > żeby w ramach rekrutacji normalnie pracowała i dała radę.

    No to dzieła.

    Masz dwa kierunki na wydziale i dwie panie na kierunek w dziekanacie.
    Razem sztuk cztery.
    Wpisz im to do obowiązków pracowniczych. Obsługę 1700 osób w ciągu
    tygodnia w ramach rekrutacji.
    Tylko nie zapomnij, ze w tym czasie mają też normalnie pracować w
    dziekanacie i że w każdej chwili mogą ci przysłać zwolnienie lekarskie.

    Jak ci się to uda to będziesz pierwszym.

  • 72. Data: 2009-07-10 20:09:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > No jest, ale słabiutki :-)

    słabiutki to narazie jesteś ty.

  • 73. Data: 2009-07-10 20:10:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cef napisal:
    > I nikogo z zewnątrz nie zatrudniali do tego.
    > Jak oni to robili? Kodeks pracy im nie przeszkadzał wtedy?

    Czytamy ze zrozumieniem: dotacja na studenta, a wiec srodki
    do dyspozycji byly TRZY razy wieksze.

    Wtedy bylo de facto ukryte bezrobocie. I byly osoby platajace
    sie wiekszosc roku bez przydzialu. Potem zaczelo sie ciecie
    dotacji i powiekszanie liczby studentow. Skonczyly sie rezerwy
    proste i teraz juz takich 'placzacych sie' nie ma.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 74. Data: 2009-07-10 20:13:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Jednak nie masz pojecia. Wiesz, co to jest chwilowy szczyt
    > obciazeniowy? No to przyjmij do wiadomosci, ze sesje i rekrutacja
    > to takie szczyty obciazeniowe. I nie da sie 'zorganizowac' w stylu
    > 'wicie-rozumicie' organizacyjnie trzeba, bo organizacja roku,
    > sposob prowadzenia zajec, wymogi, minima etc. sa narzucone USTAWOWO.

    Takie szczyty są nie tylko na uczelniach. W innych firmach też.
    Jakoś dają radę, więc nie pisz, że się nie da, skoro się da.

    To dlaczego nie zakazują?
    Coś im przeszkadza?
    Czy działa niewidzialna ręka rynku?

  • 75. Data: 2009-07-10 20:13:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Może jak by byli lepsi managerowie na uczelni
    > (potrafiący ulepić cos z niczego)
    > albo tacy, co potrafiliby wyrwać z budżetu więcej,
    > to by było inaczej.

    proponujesz podniesie podatku? którego?

    > Sprawa opłat jest mi ideologicznie obojetna,
    > a zetknąłem się z nimi bezpośrednio w tym roku.
    > Trochę tylko niesprawiedliwy wydaje mi się system kasowania
    > wielokrotności opłaty przy asekurowaniu się kandydatów
    > kilkoma kierunkami. Oznacza to w praktyce opłatę zwielokrotnioną,
    > ale nie o systemie opłat tu miało być.

    Jak składasz dokumenty trzy razy to robota do zrobienia tez jest potrojna.
    Nie ma rekturacji na uczelnie, jest rekrutacja na kierunek i za to płacisz.
    Kazdy kierunek ma inne kryteria przyjęcia.

  • 76. Data: 2009-07-10 20:15:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Takie szczyty są nie tylko na uczelniach. W innych firmach też.
    > Jakoś dają radę, więc nie pisz, że się nie da, skoro się da.

    aha,
    jakoś
    czyli nie wiesz

    > To dlaczego nie zakazują?
    > Coś im przeszkadza?

    Tak. Swoim profesorom tez chcą dać zarobić, skoro sami nie są w stanie
    im sensownie zapłacić.

    Zresztą ograniczenia już są od dawna.

    > Czy działa niewidzialna ręka rynku?

    coś w tym stylu.

  • 77. Data: 2009-07-10 20:17:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > Jak składasz dokumenty trzy razy to robota do zrobienia tez jest
    > potrojna. Nie ma rekturacji na uczelnie, jest rekrutacja na kierunek
    > i za to płacisz. Kazdy kierunek ma inne kryteria przyjęcia.

    Dokumenty to się akurat składa raz
    i ich ręczna obróbka, ktora wg Ciebie generuje te koszty odbywa się tylko
    raz.

  • 78. Data: 2009-07-10 20:17:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > I nikogo z zewnątrz nie zatrudniali do tego.
    > Jak oni to robili? Kodeks pracy im nie przeszkadzał wtedy?

    Jak nie jak tak.
    Co to znaczy z zewnątrz?
    Oczywiscie, ze zatrudniali dodatkowe osoby.
    Zwykle szuka się osob wewnątrz uczelni, bo im bardziej można zaufać i ma
    się nad nimi większą kontrolę.

  • 79. Data: 2009-07-10 20:20:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > dziekanacie i że w każdej chwili mogą ci przysłać zwolnienie
    > lekarskie.
    > Jak ci się to uda to będziesz pierwszym.

    Co to za wydział z dwoma osobami?
    Przyjmowałbym kadrę z obowiązkiem pomocy przy rekrutacji.
    Zawsze się znajdzie jakiś dr czy mgr potrzebujący pieniędzy.
    To jest tylko kwestia organizacji tych funduszy wewnątrz uczelni.

  • 80. Data: 2009-07-10 20:22:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Dokumenty to się akurat składa raz

    Gdzie?

    > i ich ręczna obróbka, ktora wg Ciebie generuje te koszty odbywa się
    > tylko raz.

    Nieprawda.
    Na większości uczelni wydziały prowadzą samodzielną rekrutację.
    jeden wydział nie pląta się między papierami drugiego wydziału bo
    dopiero byłby burdel.

    Składanie dokumentów to nie jest proces rekrutacji, to dopiero początek.