    From: "Darius" <d...@y...ie>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo czy bezprawie aukcji internetowych bylo Re: prawo aukcji internetowych
    Date: 1 Aug 2006 14:47:04 -0700

    Zwracanie, mozliwosc zwracania wylicytowanych i dostarczonych artykulow
    powinna byc standardem na Allegro, szczegolnie gdy odpis nie jest
    pelnym, dokladny, zgodny.
    Nadeslany towar zawiera wady ukryte, wady rzeczy i w jakimkolwiek
    stopniu nie jest towarem z opisu.

    W koncu dlaczego ryzyko ma ponosic kupujacy z sprzedajacy ma byc
    wylaczony z wszelakiej odpowiedzialnosci.
    Na terenie Unii mozna oddac towar w hipermarkecie nawet do 2 lat, bez
    podwania przyczyny i to jest standard.

    Na Allegro ktos oferuje z daleka towar uzywany, o zroznicowanym stopniu
    uzywania, zuzycia, wad, uszkodzen i zrozumiale jest , ze bez
    bezposredniego obejrzenia towaru, podlaczenia, nie mozna przez zdjecie
    wiecej sie dowiedziec niz same ogolniki.

    Dodatkowo sprzedajacy sa cwani i nie odpowiadaja na zadane pytania
    przed aukcja.
    Albo odpowiedzi sa nie na temat.
    Np. sprzedajacy podaje miejscowosc, unika odbioru bezposredniego (moze
    czy nie), bezposredniej platnosci, a chce wysylac uzywany towar z innej
    miejscowosci, jakkolwiek tam nie mieszka.

    Nie wyraza takze zgody na odbior, obejrzenie towaru w tej innej
    miejscowosci.
    Znaczy ze kreci i kombinuje.
    Alle czy Allegro takie praktyki akceptuje, toleruje ?

    Co daje skarga do Allegro na takie praktyki sprzedajacego ?

    jest formularz, mozna zaznaczyc opcje.
    Pol godziny pracownik Allegro mi odpowiadal ze jak wysle ten formularz
    to mi odpowiedza na e-mail, nie wiedzac, ze ten formularz nie zawiera
    pola na wpisanie adresu e-mail
    (to jest formularz : Zglos naruszenie zasad).
    i moze go wypelnic osoba, ktora nie ma adresu e-mail.

    Ryzyko ryzykiem, ale niech tez sprzedajacy ryzykuje, albo pozostaje
    uczciwy od czasu do czasu.

    Darius