  • 1. Data: 2003-06-10 21:18:04
    Temat: Prawo autorskie - ponawiam pytanie
    Od: "Jakub Zaczkiewicz" <c...@w...i-to-wywal.plusnet.pl>

    Witam.

    Pisalem to pytanie wczesniej, ale nie dostalem odpowiedzi, :( wiec zadaje je
    jeszcze raz.

    Mam pytanie. Czy mozna wykorzystac kilka definicji znalezionych w
    encyklopedii PWN do celow niekomercyjnych? Jesli to ma znaczenie to bedzie
    to kilkanascie hasel, ktore zostalyby zamieszczone na niekomercyjnej stronie
    internetowej oczywiscie z podaniem zrodla tychze definicji.

    Czy to zgodne z prawem, czy musze uzyskac zgode wydawcy/autora/etc.

    Jak sie ma sprawa z wykorzystaniem materialow (tylko teksty nie grafika) z
    encyklopedii "papierowej" (np. PWN) a jak sie ma z elektroniczna (np.
    http://wiem.onet.pl)

    Prosze o porade.

    --
    Jakub Zaczkiewicz
    c...@W...I-TO.plusnet.pl

  • 2. Data: 2003-06-11 09:35:38
    Temat: Re: Prawo autorskie - ponawiam pytanie
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Jakub Zaczkiewicz wrote:
> [...]
    > to kilkanascie hasel, ktore zostalyby zamieszczone na niekomercyjnej stronie
    > internetowej oczywiscie z podaniem zrodla tychze definicji.
    Wydaje mi się, że nie jest obojętna forma i kontekst owego
    "wykorzystania". Jeśli to ma być cytat definicji z encyklopedii, to
    czemu nie, ale jeśli wstawienie hasła (nawet z podaniem źródła) do
    własnego opracowania, to już chyba zupełnie co innego.
    Piotr

  • 3. Data: 2003-06-12 20:52:08
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl>

    Użytkownik "Jakub Zaczkiewicz" <c...@w...i-to-wywal.plusnet.pl>
    napisał w wiadomości news:bc5h02$28in$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    >
    > Jak sie ma sprawa z wykorzystaniem materialow (tylko teksty nie grafika) z
    > encyklopedii "papierowej" (np. PWN) a jak sie ma z elektroniczna (np.

    Nie możesz wykorzystać ani jednej definicji, każda z nich jest bowiem
    zamkniętą całością, a więc tworzy "małe dzieło", można powiedzieć ze
    encyklopedia składa się z "małych dzieł".

    To, że twoja działalnosć jest niekomercyjna nie ma nic do rzeczy oprócz
    tego, że nikt cie nie bedzie scigał.

    Nosnik (papier, system elektroniczny) nie ma nic do rzeczy - zawsze złamiesz
    prawo
    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603