    From: "Luser" <l...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie dla tekstu
    Date: Sat, 21 Dec 2002 12:38:24 +0100

    Witam,

    Mam strone internetowa, na ktorej kazdy moze zamiescic swoj tekst. Sa to w
    wiekszosci tekst naukowe (a raczej popularnonaukowe), czasem innego rodzaju
    artykuly - eseje, felietony. Problem w tym, ze zdarza sie, ze osoba
    wysylajaca do mnie tekst nie jest jego autorem... Ja nie znam jednak zadnych
    danych tej osoby - czesto tekst dodawane sa z formularza na stronie, wiec
    nawet maila nie mam.... Nie ma problemu, jesli sam zauwazam, ze tekst jest
    plagiatem - wtedy go nie zamieszczam. Co jednaj, jesli prawdziwy autor
    tekstu znajdzie ten tekst na MOJEJ stronie - nieswiadomie zamieszczam tekt
    ktory jest plagiatem, ale jednoczesnie nie mam praktycznie zadnych danych
    popelniajacego plagiat. Co prawdziwy autor moze mi zrobic? Oczywiscie bez
    problemu moge usunac ze strony tekst, ktory okazuje sie plagiatem, ale czy
    moge miec klopoty za samo zamieszczenie go?

    Dotychczas na kilkaset tekstow zdarzylo sie kilka plagiatow, ktore wykrylem
    i usunalem ze strony. Ale moga byc i takie, o ktorych nie wiem - czy jako
    wlascicielowi strony groza mi jakies konsekwencje za nieswiadome
    zamieszczenie plagiatu?

    Luser