  • Data: 2002-04-01 10:40:24
    Temat: Prawo a medycyna (pilne)
    Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Jestem pierwszy raz na tej grupie.
    Prawo interesuje mnie o tyle, o ile ma związek z medycyną.
    Zaczęłam już letnią sesję egzaminacyjną i czeka mnie właśnie egzamin z
    medycyny sądowej.
    Pytania egzaminacyjne, w których proszę o oświecenie mnie dotyczą
    dochodzenia spornego ojcostwa.

    1. Jak wygląda (w skrócie) przebieg takiej rozprawy sądowej i kto płaci za
    badania, mające potwierdzić lub wykluczyć ojcostwo?
    2. Jakie są możliwości obrony niesłusznie pozwanego mężczyzny przed pozwem o
    ustalenie ojcostwa w świetle przepisów prawa?
    3. Co to za linia obrony "plurium concubencium"?
    4. Jaki jest obecnie stan prawny w odniesieniu do do chorób wenerycznych i
    AIDS? ... mam jakieś niezbyt świeże materiały na ten temat, znalazłam też
    art. 161 KK... czy coś jeszcze tyczy tematu?

    Sprawa jest dość pilna. Dzięki za pomoc. Medyczka.
    Beata