  • 1. Data: 2007-11-07 19:55:15
    Temat: Prawo a deweloper
    Od: "zenon" <x...@w...pl>

    Witam,
    Mam zamiar kupić mieszkanie od dużego deweloprea. Czy powszechne jest
    zawieranie umowy przedwstepnej bez aktu notarialnego? Grunt na którym ma
    powstać blok, jest przez firmę deweloperską zadłużona, a w umowie
    przedwstepnej jest to napisane:

    "Klient przyjmuje do wiadomości, że księga wieczysta prowadzona dla
    nieruchomości gruntowej, na której bedzie realizowana inwestycja może
    zawierać wpisy dotyczące ustanowionych obciążeń wynikających z finansowania
    działalności prowadzonej przez XXX. Wg stanu na dzień zawarcia niniejszej
    umowy, w dziale IV księgi wieczystej, o której mowa w paragrafie xxx wpisana
    jest hipoteka umowna łączna zwykła. Deweloper XXX oświadcza, że na dzień
    zawarcia Umowy Sprzedaży dział IV księgi wieczystej założonej dla
    nieruchomości wydzielonej dla BUdynku oraz Osiedlowego Terenu będzie wolny
    od obicążeń."

    Deweloper powiedział, ze umowa przedwstepna bedzie podpisywana, ale kredyt
    bedzie można wziąć gdzieś ok połowy lutego, co też zawiadomi o tym fakcie.

    Co o tym myśleć?

  • 2. Data: 2007-11-08 02:08:20
    Temat: Re: Prawo a deweloper
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zenon wrote:
    > Witam,
    > Mam zamiar kupić mieszkanie od dużego deweloprea. Czy powszechne jest
    > zawieranie umowy przedwstepnej bez aktu notarialnego?

    Powszechne bo na rękę deweloperowi.
    Uprzyj się na akt notarialny i obowiązkowo wpis roszczenia do księgi
    wieczystej gruntu.
    Jak się deweloper na to nie zgodzi, to szukaj innego mieszkania.

> [...]
    > zawarcia Umowy Sprzedaży dział IV księgi wieczystej założonej dla
    > nieruchomości wydzielonej dla BUdynku oraz Osiedlowego Terenu będzie wolny

    Deweloper zaciągnął kredyt pod budowę i właśnie cię o tym informuje.
    Zobowiązał się spłacić.
    Nic nienormalnego w naszych czasach. Byleby tylko go spłacili, bo jak go
    nie spłacą to wy się będziecie na niego zrzucać.

    > Deweloper powiedział, ze umowa przedwstepna bedzie podpisywana, ale kredyt
    > bedzie można wziąć gdzieś ok połowy lutego, co też zawiadomi o tym fakcie.

    Nie rozumiem jaki kredyt?

  • 3. Data: 2007-11-08 16:34:42
    Od: "zenon" <x...@w...pl>

    > Nie rozumiem jaki kredyt?

    Chodzi o kredyt, który chciałbym wziąć na to mieszkanie. Moge dopiero go
    wziąc, jeśli deweloper spłaci grunt. Wcześniej podpisuje umowe przedwstepna,
    płacę zadatek w wysokości 10 tyś zł i potem (dziś sie dowiedziałem, zę w
    grudniu) powiadamiają mnie, ze moge brac kredyt w banku na mieszkanie.