  • 1. Data: 2004-06-17 19:00:01
    Temat: Prawnicza nowomowa?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Dostalem odpowiedz na pozew przeciw firmie, gdzie m.in. czytamy
    umieszczone w osobnym akapicie jedno zdanie:
    "Pozwana zaprzecza wszystkim twierdzeniom powoda poza tymi,
    ktorych wyraznie w trakcie procesu nie przyzna"

    Moze jestem zmeczony, ale niezbyt rozumiem o co autorowi chodzi w
    powyzszym zdaniu;-)
    Jakiego dzialania moge spodziewac sie po takim oswiadzceniu?
    Czy moze chodzi o to, ze dopoki nie przycisne ich adwokata, to
    nie przyzna sie do zadnego z zarzucanych firmie czynow?
    A moze jest to asekuranctwo, poniewaz oni nie maja pojecia jaka
    wiedza dysponuje na poparcie moich slow:-) Moze w ten
    dyplomatyczny sposob nie chca klamac na zapas?
    Czy komus nasuwaja sie jakies skojarzenia z podobnymi przypadkami?

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 2. Data: 2004-06-17 19:37:03
    Temat: Re: Prawnicza nowomowa?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > ktorych wyraznie w trakcie procesu nie przyzna"
    >
    > Moze jestem zmeczony, ale niezbyt rozumiem o co autorowi chodzi w

    Chyba rzeczywiście jesteś ;)

    Pozwana zaprzecza wszystkim Twoim twierdzeniom. Jeśli w trakcie procesu
    powie, że z którymś się zgadza, to znaczy, że się z nim zgadza.

    Jednym słowem domyślnie wszystkiemu zaprzecza, a podczas procesu
    zastanowi się, dla których twierdzeń zrobić wyjątek.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-06-17 19:45:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Samotnik napisał(a) :

> [...]
    >
    > Jednym słowem domyślnie wszystkiemu zaprzecza, a podczas procesu
    > zastanowi się, dla których twierdzeń zrobić wyjątek.

    Za predko uciales moj list:-)
    Czyli jak pisalem- firma asekuruje sie, zeby nie pograzyc sie
    glebiej. Gdyby napisali tylko tyle, ze wszystkiemu zaprzecza, to
    potem mozna by im zarzucic ze klamia. W takim ujeciu zdania jak w
    pismie, to niestety nie da sie tak latwo. Trzeba bedzie
    poglowkowac, zeby zaczeli klamac:-)

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 4. Data: 2004-06-18 13:02:47
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Uzytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:caspo5$jjp$1@inews.gazeta.pl...
    > Dostalem odpowiedz na pozew przeciw firmie, gdzie m.in. czytamy
    > umieszczone w osobnym akapicie jedno zdanie:
    > "Pozwana zaprzecza wszystkim twierdzeniom powoda poza tymi,
    > ktorych wyraznie w trakcie procesu nie przyzna"

    Jest to oczywiscie bzdura.
    Tekst ten oznacza, ze pozwana nie zgadza sie
    ze wszystkimi argumentami, poza tymi z ktorymi
    byc moze sie zgadza (zgodzi na procesie).

    Dla mnie to bzdurny tekst z ktorego nic nie
    wynika, poza tym co wynika (sorry, dostosowalem
    sie do tego cytatu ;)

    WOJSAL

  • 5. Data: 2004-06-18 13:12:33
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Chyba rzeczywiście jesteś ;)

    Chyba niekoniecznie ;)

    > Jednym słowem domyślnie wszystkiemu zaprzecza, a podczas procesu
    > zastanowi się, dla których twierdzeń zrobić wyjątek.

    Czyli zgadza sie z postawionymi zarzutami
    czy sie nie zgadza?
    Czy nie prosciej byloby
    napisac wprost z ktorymi sie zgadza, z ktorymi sie
    nie zgadza, a co do ktorych ma watpliowsci (wymagaja
    np. sprecyzownia)?

    Bo ja sie generalnie z Toba zgadzam, za wyjatkiem
    tych punktow, co do ktorych "wyraznie zaznacze
    ze sie nie zgadzam" ;)

    WOJSAL

  • 6. Data: 2004-06-18 13:31:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    WOJSAL napisał(a) :
> [...]
    > wiadomosci news:caspo5$jjp$1@inews.gazeta.pl...
    >>

    > Dla mnie to bzdurny tekst z ktorego nic nie
    > wynika, poza tym co wynika (sorry, dostosowalem

    O ile czytajac tamto pismo lekko sie uzmiechnalem, to teraz
    parsknalem smiechem:-)
    Otoz to. Masz 100% + 22%VAT racji.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 7. Data: 2004-06-18 14:15:11
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/18/2004 3:02 PM, WOJSAL wrote:
> [...]

    > byc moze sie zgadza (zgodzi na procesie).
    >
    > Dla mnie to bzdurny tekst z ktorego nic nie
    > wynika, poza tym co wynika (sorry, dostosowalem

    Pozwana zaprzecza wszystkim twierdzeniom powoda, za wyjątkiem tych, o
    których poinformuje na procesie - zdanie pozwanej niesie ze sobą jedynie
    treść emocjonalną - można bowiem założyć, że na procesie pozwana np.
    "przyzna wyraźnie" że niczemu nie zaprzecza.

    Brak meritum - pozwana zaprzeczając "ogólnie" stara się stworzyć
    wrażenie, że wszystkie twierdzenia powoda są nieprawdziwe, ale, że moga
    pojawić się prawdziwe, ale dopiero w czasie procesu - lub też, że które
    są prawdziwe, a które nie - powie dopierow czasie procesu.

    Czysta sofistyka - pseudointelektualny bełkot.

    Zwyczajowe zaprzeczenie + furtka, że powód może mieć rację, bo na
    procesie powie np. że pozwana ma ładną garsonkę i nie będzie wypadało
    zaprzeczyć.

    Równie dobrze pozwana mogłaby napisać, że "spotkamy się w sądzie", ale i
    tak nie macie racji - ale byłoby "nieprocesowo".

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-06-18 14:37:27
    Od: alex747<a...@o...pl>

> [...]
    > ktorych wyraznie w trakcie procesu nie przyzna"
    >
    > Moze jestem zmeczony, ale niezbyt rozumiem o co autorowi chodzi w

    W ramach krzewienia kultury prawniczej ;-) odpowiadam:
    Przytoczone zdanie pozostaje w ścisłym związku z treścią art. 229 i 230 k.p.c.
    Skutek zawarcia takiego stwierdzenia w odpowiedzi na pozew jest taki,
    że powód musi udowodnić wszystkie okoliczności przytoczone w pozwie.

    Pozdrawiam,
    a'lex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-06-18 14:59:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    alex747 napisał(a) :

    > W ramach krzewienia kultury prawniczej ;-) odpowiadam:
    > Przytoczone zdanie pozostaje w ścisłym związku z treścią art. 229 i 230 k.p.c.

    Dzieki.

    > Skutek zawarcia takiego stwierdzenia w odpowiedzi na pozew jest taki,
    > że powód musi udowodnić wszystkie okoliczności przytoczone w pozwie.

    Gdyby nie zawarl tego w zdaniu, to znaczy, ze nie musialbym
    udowadniac swoich zarzutow?;-)
    No to gratulacje dla sadu, ktory by uwierzyl na slowo w bajke o
    zelaznym wilku.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 10. Data: 2004-06-18 15:57:56
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Gdyby nie zawarl tego w zdaniu, to znaczy, ze nie musialbym udowadniac
    > swoich zarzutow?;-)

    Przeciez to w miarę jasno wynika z tych artykułów.

    KG