  • 151. Data: 2019-01-25 01:25:25
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 23:10, Kviat pisze:

    > Nie wątpię.
    > Normalnym ludziom żaden poważny powód zbudowania obozów koncentracyjnych
    > nie przychodzi do głowy, a mimo tego powstawały (i powstają).

    To zależy co rozumiesz pod takim pojęciem. Bo pierwotnym zadaniem obozów
    miało być gromadzenie więźniów, a zakłady karne na całym świecie
    istnieją. "Odjazd" nastąpił w chwili bezsensownego mordowania ludzi.

    > Powrotu do zdrowia życzę,

    Serdecznie dziękuję.

  • 152. Data: 2019-01-25 01:34:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie zgadzam się z Tobą. Przypuśćmy, że jesteśmy grupą, która sobie dla
    > grandy robi w domu urodziny Hitlera - pomijam chwilo, o sens. Każdy z
    > nas przynależy do tej grupy, ale już ustaliliśmy, że same urodziny w
    > domu prawa nie naruszają. Ale należę do tej grupy.
    >
    > Tydzień później kilku spośród nas wpada na urządzenie happeningu na
    > Rynku i publiczne zachwalanie Fuhrera oraz jego poglądów. Czy z automatu
    > ja będę winny przynależności do grupy popełniającej to przestępstwo?

    Patrzysz na grupę (organizacje) jak na formalny twór, gdzie
    przynaleznośc okresla np. legitymacja. Dla mnie to jest n-osób, których
    przynalezność określa to, że mają np. wspólne cele i je realizują. To
    jest jak nabardziej zgodne z cyt. wczesniej art.

    W Twoim przykładzie to są MZ dwie grupy, wiec ci co zrobili sobie
    urodziny Hitlera w domu dla jaj, ale już na powaznie, uważają robienie
    brunatnej zadymy na rynku jako coś złego, to nie ta sama grupa. Róznią
    się własnie celami i działaniem. Przecież można należeć do róznych
    organizacji i realizowac rózne cele, nie tylko cały zakres jednej z
    nich.

    Generalnie wiem o co Ci chodzi, ale ponownie, wydaje mi się to bez
    znaczenia praktycznego, bo przepisy powinny być interpretowane zgodnie z
    ich duchem. Tu sprowadza się do tego, że ktos planuje i realizuje
    działania przestepcze i robi to w sposób zorganizowany w grupie. Praca w
    zorganizowanej grupie zwiększa potencjał i szkodliwość takich działań.

    --
    Marcin

  • 153. Data: 2019-01-25 06:27:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli to faktycznie organizacja faszystowska, to urządzanie urodzin jest
    > najmniejszym problemem.

    Pisałeś, że zasadniczo nie ma problemu. Więc?

    Shrek

  • 154. Data: 2019-01-25 06:38:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Albo jak zwykle co przeinaczyłeś - co za najbardziej prawdopodobną
    > wersję bym uznał. Po z tym, o ile dobrze wizę, to gościowi zarzut
    > postawili, a dopiero potem zaczął wyjaśniać.

    Tak właśnie było - na potrzeby dopieprzenia tobie wyssałem z palaca całą
    aferę KNF, przekupiłem dziennikarzy, żeby pisali bzdury i wywołałem
    jeden z większych kryzysów politycznych zeszłego roku. I to wszystko za
    wczasu;) Zmień pigułki.

    > Umawianie nie jest karalne, o ile do porozumienia nie dojdzie.

    LOL - a rywin to za niewinność siedział. Chrzanowskiemu za co zarzuty
    postawili jak nie za umawianie się na łapówkę?

    Shrek

  • 155. Data: 2019-01-25 10:04:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > przynalezność określa to, że mają np. wspólne cele i je realizują. To
    > jest jak nabardziej zgodne z cyt. wczesniej art.

    OK! Tu się zgadzam. No ale właśnie z tego powodu bardziej chodzi o
    "branie udziału", nie o "przynależność" , o nie ma jak tej
    "przynależności" określić. Oczywiście, braniem udziału będzie latanie
    flagą (samo w sobie niespecjalnie groźne), gdy to organizacja
    propagująca faszyzm - to taka forma zbiorowej odpowiedzialności.

> [...]
    > się własnie celami i działaniem. Przecież można należeć do róznych
    > organizacji i realizowac rózne cele, nie tylko cały zakres jednej z

    Ależ ja wiem. Ja jedynie chcę wykazać, że tego nie da się jednoznacznie
    ocenić tylko po jakim fragmencie kilku kicających po lesie facetów.
    Zwłaszcza, że wiele na to wskazuje, iż przynajmniej w jakiejś części
    robili to dla zgrywy i pod wpływem podżegania. Oczywiście z nimi nie do
    końca wszystko jest w porządku, bo mnie jakoś nie chce się uwierzyć, że
    to były całkiem przypadkowe osoby, ale nie zdziwił bym się, jakby tam
    jakaś część była naprawdę zupełnie przypadkowo - na prośbę kolegów, albo
    zgoła za jakimś wynagrodzeniem.

    Przecież TVN mógł po prostu "zamówić" spektakl. Ze dwa lata temu u nas
    robiono taką rekonstrukcję napadu na hitlerowski posterunek. Zdarzenie w
    miejscowym skansenie. Warsztat garncarza przerobiony na posterunek.
    Flagi hitlerowskie. Kilku kolegów przebranych za Niemców i nawet z
    opaskami. Czy i to było propagowanie faszyzmu.

> [...]
    > działania przestepcze i robi to w sposób zorganizowany w grupie. Praca w
    > zorganizowanej grupie zwiększa potencjał i szkodliwość takich działań.

    Pytanie, kto był tu faktycznym organizatorem - bo ja mam wątpliwość, czy
    nie przedstawiciele TVN-u.

  • 156. Data: 2019-01-25 10:25:04
    Od: Kviat

    > Przecież TVN mógł po prostu "zamówić" spektakl.

    I tylko zbieg okoliczności sprawił, że aktorzy okazali się miłośnikami
    Hitlera.

    Zmień pigułki.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 157. Data: 2019-01-25 10:26:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    [...]
    > Pytanie, kto był tu faktycznym organizatorem - bo ja mam wątpliwość, czy
    > nie przedstawiciele TVN-u.

    Wykluczasz opcję że TVN mógłby być też wykorzystany przez trzecią stronę?
    To byłaby narzucająca się druga linia obrony TVN.

    --
    A. Filip

  • 158. Data: 2019-01-25 10:34:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-19 o 10:25, Kviat pisze:

    > I tylko zbieg okoliczności sprawił, że aktorzy okazali się miłośnikami
    > Hitlera.

    Ale na jakiej podstawie twierdzisz, że są miłośnikami? Pytam po prostu,
    bo nie twierdzę, że są przeciwnikami albo obojętnie do niego nastawieni.
    Teoretycznie bez większego wysiłku potrafię sobie wymyślić, że znalli
    kilku przeciwników faszystów i przekonali ich, że taki materiał będzie
    wspaniałym sposobem walki z faszyzującymi grupami.

    > Zmień pigułki.

    Powtarzasz się. Wymyśl coś nowego.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    Dziękuję. Twoja troska o moje samopoczucie jest bardzo budująca.

  • 159. Data: 2019-01-25 10:36:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-19 o 10:26, A. Filip pisze:

    > Wykluczasz opcję że TVN mógłby być też wykorzystany przez trzecią stronę?
    > To byłaby narzucająca się druga linia obrony TVN.

    W sumie nie pomyślałem o tym, ale to całkiem prawdopodobne. Choć biorąc
    pod uwagę wiarygodność TVN, to niezbyt dobrze wybrano nadawcę. No i
    pozostaje pytanie, kto miałby interes w zorganizowaniu tej szopki.

  • 160. Data: 2019-01-25 11:34:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 18:31:08 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Prawo musiałoby zakazywać obchodzenia urodzin Hitlera. Wóczas byłoby jasne.

    Prawo musiałoby jeszcze zakazywać propagowania nazizmu, bo przecie faszyzm
    to był we Włoszech, a Hitler był Niemcem, choć pochodzenia austriackiego,
    więc z faszyzmem nic wspólnego mieć nie mógł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl