  • 11. Data: 2015-11-13 11:20:17
    Temat: Re: Prawa autorskie na facebooku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Nov 2015, Marek wrote:

    > nie ma znaczenia gdzie jesteś, obowiązuje ich prawo właściwości miejscowej
    > określonej w ich regulaminie, zgaduję że to Kalifornia.

    Ale to ichnie prawo obowiązuje *ich*.
    Nas obowiązuje w zakresie:
    - podpisanych umów międzynarodowych
    - polskiego i unijnego prawa o własności intelektualnej
    - niewyjeżdżania zainteresowanych do USA :P (bo jak wyjadą,
    to na terenie USA mogą odpowiadać wg przepisów USA, a te
    wcale nie muszą się ograniczać do ścigania za czyny popełnione
    na terenie USA).

    Jak chodzi o pierwotne pytanie, to sprowadza się do tego,
    że w .pl (jak i całej .ue) zrzeczenie się praw majątkowych
    jest dozwolone, więc jak ktoś to zrobił, to zrobił, i nic
    mu żadne IP nie pomoże.
    Musiałby znaleźć kraj w którym PA nie są chronione, tam
    wyjechać i nie wracać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-11-13 11:30:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Nov 2015, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Praw autorskich nie tracisz nigdy.
    > Są niezbywalne, bo nie możesz przestać być autorem.

    W sprawie formalnej: takie cóś jak wyżej to jest podział
    na jabłka i owoce.
    Albo śledzie, ryby i dorsze.

    Prawa majątkowe są *równie autorskie*, jak prawa osobiste.

    Nie traci się praw *osobistych* (będących tylko częścią
    prawa autorskich).

    <OT>
    Zresztą jest to i tak zamotane, bo nie zabrania konstrukcji
    opartej o zapłatę za niekorzystanie.
    Zawrzesz umowę o przekazaniu praw majątkowych za 1zł (wraz
    z prawami zależnymi) oraz opłacie 10 000zł za każdy rok
    niekorzystania z praw osobistych, to w razie czego będziesz
    się sądzić z wątpliwym wynikiem że to była "umowa pozorna".
    <\OT>

    > Tracisz tylko autorskie prawa majątkowe,

    To czemu wcześniej piszesz o "prawach autorskich" w oderwaniu
    od określenia KTÓRE masz na myśli?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-11-13 19:21:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Nov 2015 11:20:17 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:
    > Ale to ichnie prawo obowiązuje *ich*.
    > Nas obowiązuje w zakresie:

    Ale to ma żadne zastosowanie bo fb nie ma w pl (w sensie jurysdykcji
    Polskiego sądu) stąd tutaj nie ma z kim dochodzić swoich praw.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-11-15 19:38:37
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 11 Nov 2015 09:18:46 +0100, Danusia napisał(a):

    > Nie ma treści ogólnodostępnych na FB.

    Są.

    > Musisz wcześniej być zalogowany i mieć konto na FB.

    Nie zawsze.

    Jeśli publikujesz coś z flagą ,,Publiczne" to dostęp do tego mają wszyscy
    odwiedzający Twój profil. Jeśli jest dostępny publicznie, to nie muszą
    mieć nawet konta na FB.

    Oczywiście takie rzeczy to rzadkość, ale jak najbardziej są możliwe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 15. Data: 2015-11-15 20:07:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-15 o 19:38, Marsjanin pisze:
> [...]
    > mieć nawet konta na FB.
    >
    > Oczywiście takie rzeczy to rzadkość, ale jak najbardziej są możliwe.

    Rzadkość? Raczej większość.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-11-16 00:33:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-11-15 o 19:38, Marsjanin pisze:

> [...]
    > mieć nawet konta na FB.
    >
    > Oczywiście takie rzeczy to rzadkość, ale jak najbardziej są możliwe.

    Podpowiesz, jak zajrzeć na FB nie logując się?

  • 17. Data: 2015-11-16 01:07:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Podpowiesz, jak zajrzeć na FB nie logując się?

    Spróbuj.

    Zacznij od wylogowania się.
    Naprawdę poza FB jest życie ;)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-11-16 01:25:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-11-15 o 01:07, Liwiusz pisze:

    > Spróbuj.
    > Zacznij od wylogowania się.
    > Naprawdę poza FB jest życie ;)

    A coś konkretnego na temat?

  • 19. Data: 2015-11-16 01:33:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A coś konkretnego na temat?

    Napisałem.

    Jeśli proste zdanie "aby sprawdzić jak zajrzeć na FB nie logując się
    należy zajrzeć na FB nie logując się", to ja wysiadam...

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-11-16 08:53:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-16 00:33, Robert Tomasik pisze:

    > Podpowiesz, jak zajrzeć na FB nie logując się?

    Ja tak tylko zaglądam, nie zakładałem nigdy konta i nie ma problemu. Są
    firmy/osoby publikujące jako ogólnodostępne informacje na fb i nie
    trzeba się logować, by te informacje przeglądać...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl