  • Data: 2005-01-19 11:39:04
    Temat: Prawa autora w praktyce
    Od: Gutek <g...@...gutkowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam kilka pytań dotyczących praw autora, na które nie mogłem znaleźć
    odpowiedzi w ustawie o prawie autorskim:

    Czy autor (książki/programu komp.) może sam:
    - sprzedawać swój utwór,
    - wydawać licencje na korzystanie z utworu
    bez prowadzenia działalności gospodarczej (płacenia ZUS, itp.) ?

    Jakiego typu umowy są najczęściej spotykane między autorem a
    wydawnictwem ? Czy umowa na wydanie książki, programu wiąże się z
    przekazaniem autorskich praw majątkowych na wydawnictwo ? Jak wówczas
    ustala sie w praktyce zysk autora ?

    Co może, a czego nie, autor utworu, przy którego tworzeniu brała udział
    instytucja, której on sam *nie jest* pracownikiem ? Czy należy ustalić
    wkład współtwórców ? Jak dzielić ewentualne zyski ?

    podrawiam,

    Gutek