    From: " krzysztof" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Praca w nadgodzinach ????????
    Date: Fri, 16 Dec 2005 18:22:56 +0000 (UTC)

    Witam,
    Czy pracodawca może zmusic mnie jak i calą załoge do pracy w nadgodzinach?
    Konkretnie praca ma wynosić po 12 godzin i beda to 2 zmiany. Ma wynosic na
    okraglo teraz przez caly tydzien wlasciwie do konca roku. Jedynie niedziela
    będzie wolna. Zwlaszcza ze ida Swieta a i w planach w Wigilie ma isc jedna
    zmiana. Tlumaczenie ze ma to wyprowadzic zaklad z dolka sa smiechu warte gdyz
    absolutnie nie jet to mozliwe zwlaszcza ze firma jest juz w agonii.
    Niewiadomo nawet jak te nadgodziny beda rozliczane gdyz w obietnice iz beda
    one zaplacone nikt juz nie wierzy. Niejednokrotnie pracowalo sie za dni
    wolne ktore z wielkimi klopotami sie bralo /lub nie/

    Czy pracodawca moze cos mi zrobic jezeli odmowie pracy w nadgodzinach?
    Poprostu po 8 godzinach pracy zabiore sie i pojde. Dniowka przeciez musi byc
    zaliczona, pensja jest stala zasadnicza, a przeciez dyscyplinarki to za takie
    cos nie moze chyba dac. W sobote to przeciez tez nie musze się zgodzic aby
    przyjsc do pracy. Co wiec moze mi zrobic? Jakiego typu wypowiedzenie umowy o
    prace moze mi dać?

    Dziekuje za wszelkie wyjasnienia
    Krzysztof