    From: Tomashm <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pozyczka z Zakladowego Funduszu Swiadczen Socjalnych
    Date: Mon, 12 Nov 2007 09:31:10 -0800

    Witam

    Problem, ktory chcialbym opisac dotyczy mojej zony. Z dniem 23.10.2007
    rozwiazala na mocy porozumienia stron umowe o prace ze swoim
    dotychzasowym pracodawca (przepracowala w tej firmie 6 lat). W tzw.
    miedzyczasie zaciagnela 2 pozyczki, ktorych na dzien dzisiejszy
    wysokosc wynosi odpowiednio 1494,00 PLN oraz 3071,00 PLN (w sumie ok.
    4500 PLN). Jako ze rozstala sie z firma, a pozyczki nie byly splacone
    wystapila o mozliwosc splaty w takim samym syatemi tj. comiesieczne
    raty w wysokosci 83,00 PLN kazda (w sumie 166,00 PLN) az do
    calkowitego splacenia pozyczek. Nadmienie, ze takie postepowanie (tj.
    splata pozyczek nie bedac juz pracownikiem firmy) byla na tzw.
    "porzadku dziennym" - nawet jezeli pracownik zostal zwolniony
    dyscyplinarnie za kradziez. ZAWSZE kazdy kto odszedl z firmy mogl
    splacac pozyczke z ZFSS w taki sposob jakby byl dalej pracownikiem.

    A u mojej zony klops. Pointa odpowiedzi na jej pismo z prosba o
    rozlozenie pozyczek na raty jest nastepujaca :
    1. W/w kwote nalezy wplacic na konto ........ w terminie 14 dni.
    Informujemy jednoczesnie, ze po uplywie zakreslonego terminu splata
    naleznosci obciazymy pracujacego zyranta (czyli mnie) - to dotyczylo
    pozyczki 1494,00 PLN

    2. W/w kwote nalezy wplacic na konto ........ w terminie 14 dni.
    Informujemy jednoczesnie, ze po uplywie zakreslonego terminu
    skierujemy sprawe do sadu. - A to dotyczylo pozyczki 3071,00 PLN

    Moje pytanie jest nastepujace - zalozmy ze zona odmowi splaty.
    1. Czy ja jako zyrant bede splacal to w ratach po 83 PLN?
    2. Czy jako ze darzylem pozyczkobiorce zaufaniem - moge miec sam do
    siebie pretensje, ale pozyczke MUSZE splacic jednorazowo?
    3. W kazdej pozyczce bylo po 2 zyrantow. jak to jest praktykowane -
    czy najpierw firma kontaktuje sie z zyrantem nr 1, a nastepnie z
    zyrantem nr 2?
    4. Co do sadu jaki moze byc wyrok?:
    - proponujacy splate pozyczki w ratch? - to bylby dobry wyrok
    - nakazujacy splate pozyczki jednorazowo? - do krocset do providenta
    nie pojde

    PZDR
    Tomasz Michalski