  • Data: 2008-11-29 00:04:33
    Temat: Pozwało mnie presco - niesłusznie
    Od: "Pozwany" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dostałem nakaz zapłaty, powodem jest Presco. Za niezapłacone faktury za
    telefon. Od terminu płatności minęło ponad 3 lata, czy należności są przedawnione?

    Chcę złożyć sprzeciw, podnieść zarzut przedawnienia, jak również
    nieistnienia zobowiązania, bo tak jest faktycznie.

    Jednakże nie pozwało mnie Presco z Polski tylko z Luksemburga. Chciałbym
    jednak dochodzić od nich moich kosztów. Może być to utrudnione, ponieważ
    wyegzekwowanie zasądzonej należności od firmy z Luksemburga może być trudne.

    Czy mogę:

    1/ poprosić sąd, aby jeszcze przed rozprawą powód zwrócił mi poniesione
    koszty, albo złożył je do depozytu sądowego, jeśli uprawdopodobnię, że
    niewielka kwota nie pozwoli mi na późniejszą ich egzekucję za granicą?

    2/ Dochodzić tych kosztów od podmiotu, który dokonał cesji nieistniejącej
    wierzytelności, czyli od firmy telekomunikacyjnej?