  • Data: 2005-10-20 19:38:43
    Temat: Pozew o odstąpienie od sprzedaży
    Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Znajomy ma pewien problem ze sprzedawcą z allegro - doszło do pozwu.
    Aby nie komplikować sprawy będę występować w osobie pierwszej - tak jakby to
    mnie dotyczyło.
    Proszę o wyjaśnienie aspektów prawnych.

    Więc do rzeczy:

    Kupiłem na allegro od sprzedawcy A plany modelarskie, które jak sugerował w
    opisie aukcji były oryginalne.
    Po otrzymaniu paczki okazało się, że jest to dosyć nieudolne ksero (zresztą
    koszmarnie opakowane co przyczyniło się dodatkowo do pogorszenia jej stanu).
    Zacząłem dochodzić u sprzedawcy A swoich praw - czyli zarzuciłem
    nieoryginalność.
    Sprzedawca A upierał się przez pewien czas, że plany są oryginalne. Później
    zaczął twierdzić, że w sumie to nie były jego plany ale jego wujka (nazwijmy
    go B), który przysłał je ze USA.

    Po kilku mailach wtrącił się B i powiedział, że w takim razie to ja mam mu
    zwrócić te plany a on zwróci mi pieniądze.
    Nie zgodziłem się na to ze względu na to, że zaczęli obydwaj kręcić, ponadto
    B chciał abym pokrył koszty wysyłki.
    Po kilku utarczkach mailowych, B napisał, że żąda zwrotu planów !!! Wysłał
    mi pieniądze na konto.
    Wkurzony lekko bezczelnością gościa stwierdziłem, że nie będzie "żądać" i
    ustalać swoich warunków i zwróciłem mu pieniądze na konto (potrącająć koszt
    przelewu).
    "Wujek" B, ponownie mi przesłał pieniądze łącznie z groźbą pozwu do sądu.
    Odpowiedziałem mu, że plany są w tej chwili moją własnością i nie życzę
    sobie aby on ustalał warunki (byłem już całkiem wkurzony).

    Ostatecznie otrzymałem ów pozew !

    Na pozwie było napisane, że chodzi o odstapienie od sprzedaży oraz pokrycie
    wszelkich kosztów postępowania. Świadkiem w sprawie ma być sprzedawca A.

    Napiszcie proszę o co tutaj chodzi bo już sam nie wiem po czyjej stronie
    jest racja.

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311