  • 1. Data: 2002-07-19 09:20:56
    Temat: Powazny problem ;-) -- Pomocy, prosze :-)
    Od: "Marta" <m...@p...pl>

    Witam bardzo serdeczenie!
    Mam klopot, przedstawia sie on nastepujaco: poszedlem do sklepu, zlozylem z
    amowienie na towar, ktorego tam nie bylo, zaplacilem zaliczke. Sprzedawca ma
    sprowadzic towar. Wszystko narazie w porzadku tylko, mam pytanie...
    Czy w takim wypadku, mam prawo zwrocic towar (takie prawo przysluguje mi ch
    yba do 7 dni... bez podania przyczyn(?)) zadajac przy tym calosci kwoty (zal
    iczka + reszta pieniedzy)?
    Wiem, ze sprawa nie wyglada czysto 'moralnie', jednak ja poprosze o odpowie
    dz z punktu widzenia prawa.

    Pozdrawiam
    Piotr Firlej (konto z ktorego wysylam nie jest moje, wiec prosze nie pisac n
    a priv.)

  • 2. Data: 2002-07-19 10:06:42
    Temat: Re: Powazny problem ;-) -- Pomocy, prosze :-)
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marta" <m...@p...pl> wrote in message news:ah8ljt$pqf$1@news.tpi.pl...
> [...]
    ch
    > yba do 7 dni... bez podania przyczyn(?)) zadajac przy tym calosci kwoty

    Dalzego sadziPani, ze moze odstapic od umowy "w czasie 7 dni"
    bez podania przyczyny ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-19 10:12:18
    Od: "Marta" <m...@p...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ah8o8e$o4c$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Dalzego sadziPani, ze moze odstapic od umowy "w czasie 7 dni"
    > bez podania przyczyny ?

    Teraz po przegladniencu kodeksow, etc. "prawo konsumenckie" z
    www.uokik.gov.pl sadze, ze dni mam, az 10... ale zastanawia mnie dalej, czy
    faktycznie moge odzyskac wplacona wczesniej zaliczke...

    P.

  • 4. Data: 2002-07-19 10:46:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marta" <m...@p...pl> wrote in message news:ah8ojq$89c$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    czy
    > faktycznie moge odzyskac wplacona wczesniej zaliczke...

    A czemu Pani tak sadzi ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-19 16:29:04
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ah8qis$34q$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "Marta" <m...@p...pl> wrote in message

    > czy
    > >

    > A czemu Pani tak sadzi ?
    >
    > Boguslaw

    Zapewne dlatego, że towaru nie było w sklepie więc ktoś z tego wyciągnął
    wniosek, że to była umowa zawarta na odległość:)

    Magda

  • 6. Data: 2002-07-20 01:27:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 12:12:18 +0200), "Marta"
    <m...@p...pl> był(a) napisał(a):

    >Teraz po przegladniencu kodeksow, etc. "prawo konsumenckie" z
    >www.uokik.gov.pl sadze, ze dni mam, az 10...

    A to błędne sądzenie.

    >ale zastanawia mnie dalej, czy
    >faktycznie moge odzyskac wplacona wczesniej zaliczke...

    No właśnie po to jest ta zaliczka, żeby pokryć straty sprzedawcy
    wynikłe z odstąpienia od zakupu.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-07-20 19:42:03
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    | No właśnie po to jest ta zaliczka, żeby pokryć straty sprzedawcy
    | wynikłe z odstąpienia od zakupu.

    Fakt, ale wyobraz sobie to tak:

    Wplacam zaliczke, towar przychodzi, odbieram (wplacam reszte pieniedzy) i wracam za 2
    dni, zeby zwrocic towar bo np. sie 'pomylilem' (chyba mam jakis czas na zwrot
    zakupionego towaru bez podania przyczyn?!), co wtedy?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 8. Data: 2002-07-22 09:15:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr Firlej" <e...@s...pl> wrote in message

> [...]

    wracam za 2 dni, zeby zwrocic towar bo np. sie 'pomylilem' (chyba mam jakis
    czas na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyn?!), co wtedy?
    -----------------------

    Juz po raz trzeci pytam...

    A dlaczego Pan uwaza, ze ma takie prawo ?

    Ja wiem dawniej byly takie zcasy, ze sie kupowalo kamere na "sfilmowanie
    wesela", a w poniedzialek oddawalo do sklepu...
    "Ale to juz bylo...."
    i mam nadzieje, ze nie wroci wiecej..
    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-07-22 22:23:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 21:42:03 +0200), "Piotr
    Firlej" <e...@s...pl> był(a) napisał(a):

    >Fakt, ale wyobraz sobie to tak:
    >Wplacam zaliczke, towar przychodzi, odbieram (wplacam reszte pieniedzy) i wracam za
    2 dni, zeby zwrocic towar bo np. sie 'pomylilem'

    więc grzecznie negocjujesz ze sprzedawcą warunki zwrotu.

    >(chyba mam jakis czas na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyn?!),

    No więc zrozum wreszcie, że nie masz takiego prawa, poza ew.
    wewnętrzynymi ustalenia regulaminu sklepu lub oddzielnymi punktami
    umowy sprzedaży.

    >co wtedy?

    Wtedy musisz liczyć na powyższe.