  • 1. Data: 2002-07-19 08:42:42
    Temat: władanie bez tytułu prawnego
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Witam,

    co sądzicie o takiej sytuacji:

    Podmiot A sprzedaje B nieruchomość. Jednoczesnie zostaje zawarta
    przedwstępna umowa sprzedaży tej samej nieruchomości.

    A w dalszym ciagu wlada nieruchomoscia
    (tytul prawny bez znaczenia)

    Nastepnie B sprzedaje nieruchomosc osobie C.

    A wnosi pozew na podstawie 59 k.c.
    W trakcie sprawy C zwraca sie do A z propozycja zawarcia umowy dzierzawy,
    argumentujac, ze A nie ma tytulu prawnego do wladania nieruchomoscia.

    Czy C ma racje, jesli:

    1. zgodnie z orzecznictwem wyrok na podstawie 59 k.c. dziala ex tunc
    2. ewentualna sprawa o wydanie z powodztwa C przeciwko A winna imho
    zostac zawieszona na podstawie 177 § 1 pkt 1) kpc.

    jednakze

    1. nie ulega watpliwosci ze C jest w tej chwili wlascicielem.

    Co myslicie?
    pozdrufka
    ja
    --
    Włamałem się do Pentagonu i Microsoftu,
    później dopisałem nowy sterownik dla 2.4.x