  • 451. Data: 2023-12-06 00:57:35
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > A konkretnie kogo chcesz pytać? Tak konkretnie! BTS-y pewnie mają jakieś
    > logi. Być może nawet dostępne operatorom po sieci. Analizowałeś coś
    > takiego kiedykolwiek? Bo ja tak i to są miliony linijek w minucie.

    Pojęcia nie mam, ale przecież z komś się kontaktujecie w sprawach
    lokalizacji, danych użytkowników i podobnych. Nawet jeśli procedury są
    wysoce zautomatyzowane, ktoś u operatora ma nad tym zapewne nadzór.

    > To jeszcze raz. Operator musi zachować tajemnicę telekomunikacyjną. Ma
    > podać w/w dane.

    Rozumiem, że inne też poda jeśi będzie np. decyzja sądu?

    > Który system? Poszukiwań, czy lokalizacji?

    Lokalizacji. System, czyli całość, nie tylko część techniczna z
    pozyskiwaniem danych z btsów.

    --
    Marcin

  • 452. Data: 2023-12-06 09:17:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Dec 2023 17:31:34 +0100, Shrek wrote:

    > Dlaczego?

    Bo dyżurka pusta.
    Telefony nie odpowiadają itp.

    Na bezczelnego mozna by zadzwonic na 112 i zgłosić sprawe.

    > To niech sam idzie na dyżurkę.

    Jest jeden, i 24h pracowac nie moze.

    > Albo sobie spod schodów dobierze. Policja
    > wiecznie się tłumaczy innymi pilniejszymi zadaniami, po czym się okazuje
    > że jednakowo olewa wszystkie, każdemu tłumacząc się że robi te drugie.
    > Albo niech oficjalnie ogłoszą, że z powodu braku kadr ustawa o policji,
    > rozporządzenia i regulaminy nie obowiązują i w razie potrzeby niech
    > obywatele sami sobie radzą i przestępców wieszają na rynku.

    Ale to niech minister oglosi. On jest odpowiedzialny.
    Przymusową słuzbe w policji niech zrobi czy cos.
    ORMO np :-)

    J.

  • 453. Data: 2023-12-06 09:39:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    edzenie-telefonu/
    acje-dowolnego-telefonu-komorkowego/

    > Powiadają, że żadna ilość argumentów idioty nie przekona, ale ja jestem
    > zwolennikiem poglądu, że nadzieja umiera ostatnia.

    Czyli nadal nie jesteś przekonany, ale nie tracisz nadziei, że ci się
    uda. To bardzo dobrze.

    [ciach pierdy bez związku]

    > Piszę ja. Pisze WiKi. Napisane jest w Rozporządzeniu.

    Napisałeś, że dane lokalizacyjne przychodzą w ramce po zakończeniu
    połączenia. Co jest bzdurą.

    > Na chwilę pisania
    > tego postu jest już komunikat Komendanta Wojewódzkiego Policji, który
    > twierdzi, że wysłano zapytanie, ale nie otrzymano informacji.

    To jest inny temat.
    Ja się odniosłem do twoich opisów jak to się realizuje technicznie.
    A raczej twoich wyobrażeń bez związku z rzeczywistością.

    > Ale Kviat wie lepiej!

    Oczywiście, że teraz wiem lepiej, bo doczytałem.
    Zdecydowanie bardziej ufam tym opisom z linków które podałem, niż twoim,
    które się kupy nie trzymają po chwili zastanowienia nawet przez kogoś,
    kto nie jest specjalistą.

    > Mnie nie chodzi o to, by Ciebie, czy Shreka przekonać.
    > Problem w tym, że takie bzdury są powielane w Internecie i powodują
    > spięcia w krytycznych momentach. Bo zgłaszający zaginięcie przeczytał w
    > Internecie, że można, a Policja złośliwie nie chce namierzyć tej komórki.

    Nie misiaczku... to ty zacząłeś wymyślać przeszkody, że nie można, bo to
    fchuj trudne techniczne, że to nie policja nie chciała, ale się nie da
    szybko bo cośtamcośtam ramki, kąty rozwarcia i góry dookoła.

    A ja ci pokazałem, że nie dość, że można, to jeszcze współcześnie jest
    to robione w czasie rzeczywistym. Bo tych kątów rozwarcia, siły sygnału
    nikt nie rysuje ręcznie ekierką i cyrklem na papierowej mapie, a potem
    podlicza ołówkiem na marginesie.

    Wywodziłeś się na ten temat przez fefnaście postów i próbowałeś nas tu
    przekonać jakie to trudne i jak wielkiej specjalistycznej wiedzy to
    wymaga. Owszem wymaga, ale tylko przez ludzi, którzy te systemy tworzą i
    piszą soft, który wypluwa gotowe wyniki. I ten soft robi to znacznie
    szybciej niż człowiek z ekierką. Znacznie szybciej niż sobie to nawet
    wyobrażasz.

    Jeśli chcesz mnie przekonać, że policja na zapytanie o lokalizację
    otrzymuje od operatora pierdyliard linii logów z BTSów, ich kąty
    rozwarcia (i to tylko dopiero po zakończeniu połączenia...), a potem to
    specjalista policyjny (od cyberbezpieczeństwa - prawie bym o tym
    zapomniał) żmudnie analizuje, porównuje z mapą ukształtowania terenu,
    stuka palcem na kalkulatorze i cyrklem rysuje kółka potencjalnej
    lokalizacji, to musisz się bardziej postarać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 454. Data: 2023-12-06 10:27:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 5 Dec 2023 17:23:01 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    72959,smierc-14-latki-z-andrychowa-jest-postepowanie
    -dyscyplinarne.html#s=BoxMMtImg1

    > Trochę się to rozmija z wcześniejszym komunikatem policji, że wszystko
    > odbyło się zgodnie z procedurami. Która policja kłamie?

    To się chyba nazywa "mądrość etapu".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 455. Data: 2023-12-06 12:52:40
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Tak swoją drogą, obok tej tragedii dziewczynki i jej ojca, nasuwa się że warto
    dzieciom instalować na telefonie oprogramowanie
    pozwalające zlokalizować tenże telefon, to akurat jest dość proste (jeżeli nie ma
    konfliktu Android <-> iPhone pomiędzy członkami
    rodziny).
    Na Androida aplikacja Family Link, lub bez stałego nadzoru coś z grupy "znajdź
    telefon".

  • 456. Data: 2023-12-06 12:53:58
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    To będzie pokazywane ostatnie miejsce.

    -----

  • 457. Data: 2023-12-06 12:58:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 12:52, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > konfliktu Android <-> iPhone pomiędzy członkami rodziny).
    > Na Androida aplikacja Family Link, lub bez stałego nadzoru coś z grupy

    Wystarczy Historia Map Googla, ale jeżeli podopieczny będzie chciał, to
    wyłączy.

    Robert

  • 458. Data: 2023-12-06 14:10:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Dec 2023 21:51:35 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Bez zainstalowanej aplikacji na telefonie dziecka?

    teoretycznie tak
    https://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4000377368,t
    itle,Gdzie-Jest-Dziecko,article.html

    https://www.gdziejestdziecko.pl/

    W praktyce jest jakos inaczej.

    Co ciekawe:
    -apka jedna, a sieci 4 - jakos sie dogadali z operatorami.
    -numer lokalizowany wyraza zgode SMS (jednorazowo) - w TM i play dla
    konkretnego numeru, w Orange i Plus - ogólnej.
    a moze najpierw ogolna zgoda na lokalizowanie, a potem szczegółowa
    przez kogo?
    https://www.gdziejestdziecko.pl/sms-jak-wyrazic-zgod
    e-na-lokalizacje-z-telefonu-bliskiego

    -po wyłaczeniu GPS, wifi i danych komórkowych - dokladnosc jest taka
    sobie - kilkaset m.

    -sami pisza, ze jest to lokalizacja nadajnika. A czy cos dokładniej -
    nie wiadomo.

    J.

  • 459. Data: 2023-12-06 14:11:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pojęcia nie mam, ale przecież z komś się kontaktujecie w sprawach
    > lokalizacji, danych użytkowników i podobnych. Nawet jeśli procedury są
    > wysoce zautomatyzowane, ktoś u operatora ma nad tym zapewne nadzór.
    Czytałeś rozporządzenie? Nikt z nikim się nie kontaktuje. Masz interfejs
    i dostajesz te dane. Możesz przemawiać do monitora, głaskać go, apelować
    do jego poczucia obowiązku :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 460. Data: 2023-12-06 14:13:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tylko teraz mam inny problem. Gdzie Ty widzisz ten wymóg "dla zakończonego
    > połączenia"?
    Po prostu wiem, że tak jest. Możesz zacząć rozmowę w Krakowie i skończyć
    w Gdańsku. Po zakończeniu tej rozmowy ona się pojawi jako odbyta w
    Krakowie.
    --
    (~) Robert Tomasik