  • 351. Data: 2023-12-04 23:12:34
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 18:48, J.F pisze:
    > Czyli w domach są, w terenie?

    Nie wiem. Różnie bywa. Są jednostki, gdzie na nocy są dyżury domowe bo
    tak mało zdarzeń, że służba kryminalna nie siedzi. Przyjęcie
    zawiadomienia przeważnie nie jest jakoś pilne.

    > Ale kto je zleci? Dyzurny z okienka?

    Zawsze dyżurny. Nawet, jak ktoś tam przyjmuje zawiadomienie. Jak
    przychodzi zgłaszając zaginięcie i nie miał wcześniej kontaktu (nie
    dzwonił), to na szybkiego go rozpytujesz i jeśli to pilne, to dzwonisz
    do dyżurnego - zaczynają się najprostsze poszukiwania. Nie wszystkie są
    pilne. Bo jak to zawiadomienie o pijaczku, który od kilku dni do domu
    nie wrócił, to albo już zamarzł, albo gdzieś siedzi w cieple.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 352. Data: 2023-12-04 23:20:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I czasem traci się czas na takie nieistotne działania pod publikę. W tym
    > konkretnym przypadku priorytetem bym uznał:
    >
    > 1) komunikat w mediach - więcej ludzi będzie zwracać uwagę, bo może
    > gdzieś krąży;
    > 2) monitoringi miejskie i sklepowe, o ile na trasie były;
    > 3) psa - ale ten musi dojechać.

    0) wystąpić do operatora o lokalizację telefonu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 353. Data: 2023-12-04 23:21:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ten znajomy, to policjant. To może i na Policję dzwonił. Po prostu
    > brakuje nam wiedzy do oceny tego.

    Proponuję tradycyjny zakład:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 354. Data: 2023-12-04 23:23:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 21:26, J.F pisze:

    > Tylko ze inny pismak pisze, ze o 9:16 zadwonił do wujka po kontakt do
    > znajomego policjanta, a o 9:36 zadzwonił, czy wujek do niego
    > zadzwonił, ze jednak musi isc na komisariat.
    >
    > No i nie wiemy co i kiedy policja dostała do informacji.

    Ok - poczekamy zobaczymy. Tak czy inaczej policja została poinformoana
    jak przyszedł na komisariat. No chyba że tam nikogo nie było ale to też
    obciaża policję.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 355. Data: 2023-12-04 23:24:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 21:13, J.F pisze:

    > Lokalizacja jest wymagana dwiema dyrektywami, tzn jedną dyrektywą
    > europejska, amerykanskim przepisem, a Chinczycy pewnie tez nie od
    > tego.
    >
    > Ale jak to zrobili, to nie wiem.

    Tak czy inaczej zrobili.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 356. Data: 2023-12-04 23:25:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 18:12, J.F pisze:
    > Hm, to ten medyczny chyba karetkę ordynuje, ale moze i pierwsza
    > osoba potrafi.

    Jeśli jest tylko karetka potrzebna, to prościej wyjaśnić dyspozytorowi
    medycznemu. Jak więcej sił, to robi to CR. Każda sprawa jest inna.

    > A to tez nie rozumiem. Na jakiej podstawie odmawia?

    Ja też. Potem bywają przepychanki, by jednak przyjechali.

    > Nie zawsze. Ale czasem jest.

    Też nie do końca masz rację. Ale nie będę publikował takich technicznych
    informacji. Przez CPR jest szybciej.

    > Słabo sobie to wyobrażam, ale moze i tak jest, np w przypadku
    > wypadku drogowego ...

    Opis jest jeden. Tam są odpowiednie rubryki. A potem zaznaczasz, kto ma
    dostać zlecenia. Może mnie prościej to wyjaśnić, bo widziałem. Ale nie
    wiem czego tu nie można ogarnąć. Jakbyś komunikatorem do kilku kolegów
    tę samą wiadomość wysyłał.

    > A jak pytam o działania 112.

    112 uruchamia procedure ratunkową. Leci stoper. To, kiedy facet
    przyjdzie do jednostki tu nie ma znaczenia. Może w ogóle nie przyjść.
    Jeśli opis jest wierny, to samo zawiadomienie o zaginięcie było naprawdę
    mało pilne. Była taka fraszka o ratowniku i topielcu. Kończyła się "Bul,
    bul, bul!".

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 357. Data: 2023-12-04 23:27:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 21:18, J.F pisze:

    > No ale skad ZRM wie, skoro ze zgłaszającym nie rozmawiał?

    Bo widzi, że jedzie Policja, to jak dojedzie, to co najwyżej zadzwonią
    kolejny raz.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 358. Data: 2023-12-04 23:28:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:33, Shrek pisze:
    > Tak - przyszedł powiedział, że chce zgłosić ale nie powiedział co. A
    > dyżurny nie zapytał, bo do niczego mu to nie było potrzebne...

    Może powiedział, ze do Kowalskiego. To nie wnikał.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 359. Data: 2023-12-04 23:30:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:30, Shrek pisze:
    > Ktoś kłamie - albo ojciec że dzwonił do nich po 9, albo policja że
    > informację uzyskała około południa.

    Obydwie strony mogą mówić prawdę. Tylko gość powiadomił nie Policję, a
    policjanta. To nie jest do końca to samo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 360. Data: 2023-12-04 23:34:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:52, Shrek pisze:

    > Łatwo sprawdzić:
    > http://beta.btsearch.pl/?dataSource=locations&networ
    k=&standards=&bands=&center=49.854286%2C19.366242&zo
    om=14

    A wiesz w której sieci pracował jej telefon?

    --
    (~) Robert Tomasik