  • 1. Data: 2002-11-30 14:26:35
    Temat: Postępowanie układowe
    Od: "barbinator " <b...@N...gazeta.pl>

    Dostałam własnie pismo z sądu, że rozpoczyna się postępowanie układowe w
    sprawie mojego dłużnika. Ponieważ w dziedzinie sądowego ściągania długów
    jestem początkująca, więc jeśli ktoś mógłby odpowiedzieć na kilka moich
    pytań, to byłabym bardzo wdzięczna.
    Pytania są następujące:

    - co to jest postępowanie układowe i czym sie z mojego punktu widzenia
    (czyli wierzyciela) różni od post. upadłościowego
    - czy powinnam zrobić coś poza przesłaniem kopii faktur (a może powinnam
    zawieźć osobiście oryginały?) np. posłać prawnika żeby jakoś zawalczył o mój
    dług
    - no własnie: czy mam w ogóle jakiś wpływ na "postępowanie układowe"? Czy
    powinnam jakoś pilnować tego co tam się dzieje, czy rozsądniej jest machnąć
    ręką, bo i tak pewno nic nie dostanę?
    - czy mam prawo żądać pisemnej informacji o stanie finansów mojego dłużnika
    i wysokości jego zobowiązań?
    - czy ktoś poza skarbem państwa jest uprzywilejowany w odzyskiwaniu długu?

    Z góry dziękuję, będę wdzięczna za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam, B.