  • 11. Data: 2011-08-08 23:15:24
    Temat: Re: Post?powanie spadkowe - pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/8/2011 4:25 PM, ElComandante wrote:
    > Ok. Dzięki. Ale czy we wniosku do sądu trzeba wykaz tych zmarłych braci.
    > Jest z tym spory kłopot część zmarła jeszcze przed wojną, a jeden z braci na
    > Syberii.
    > Nawet nie bardzo wiadomo do jakiego USC zwrócić się o odpis aktu zgonu ;(
    > pozdrawiam

    teoretycznie tak, bo sa spadkobieracmi ustawowymi i o sprawie oni lub
    ich potomkowie musza zostac zawiadomieni.

    a co zrobi sąd w razie trudnosci uzyskania takich danych to cholera wie.
    pewnie wyznaczy jakiegos kuratora.

  • 12. Data: 2011-08-09 09:27:59
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-08-08 23:47, Roman Rumpel pisze:

    > Dobre pytanie - zależy od sadu. Bracia(ich spadkobiercy) byliby
    > spadkobiercami ustawowymi, wiec moga byc zainteresowani np. obaleniem
    > testamentu, Sąd może chcieć ich zawiadamiać. W sumie obawiam się
    > kłopotów, w sensie, ze będzie trzeba cuda wykazywać. Cóż, doradzam
    > rozpoznanie bojem, napisać o tych okolicznościach, a potem, albo sądowi
    > wystarczy zapewnienie spadkowe, albo trzeba będzie dawac ogłoszenie.

    Miałem podobną syt. Spadek po dziadkach, postępowanie z opóźnieniem 20
    lat na wniosek mojego ojca. Mój stryj, jego brat - przebywa za granicą,
    nie odpowiada na listy i telefony, za pośrednictwem dalszej rodziny
    przekazuje ustną informację, że nie życzy sobie żadnych kontaktów i nie
    będzie nic czytał, pisał, wyjaśniał itd.
    Sąd zażądał wskazania prokurenta dla stryja, którym zostałem ja. Na
    rozprawie zeznałem, że nie wiem nic o jakichkolwiek innych pretendentach
    do spadku. Ojciec i stryj odziedziczyli po połowie.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.