eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPostępowanie egzekucyjne Przekazanie sprawy od komornika do komornika vs skarga na tego pierwszego ... › Postępowanie egzekucyjne Przekazanie sprawy od komornika do komornika vs skarga na tego pierwszego ...
    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Postępowanie egzekucyjne Przekazanie sprawy od komornika do komornika vs
    skarga na tego pierwszego ...
    Date: Fri, 15 Feb 2008 21:55:50 +0100

    Hej !

    Pytanie.

    Postępowanie egzekucyjne na kwotę 1000 zł:

    1. Wierzyciel wnosi o postępowanie egzekucyjne (wiadomo - ma
    tytuł + klauzulę).

    2. Komornik zajmuje rachunek bankowy dłużnika zamieszkałego w
    DŁUŻNIKOWIE, który namierzył w miejscowości DŁUŻNIKOWO.
    Niestety, konto puste ... ale zajęcie "zostaje na zaś".

    3. Komornik ustala, że dłużnik ma meldunek w UCIECZKOWIE, więc
    przekazuję sprawę do komornika stosownego rewiru w UCIECZKOWIE.

    4. Komornik w UCIECZKOWIE ustala miejsce zatrudnienia dłużnika i
    zajmuje mu wynagrodzenie o pracę z dniem 1.11.2007. Zajęcie jest
    skuteczne - bo pracodawca odprowadza całość zadłużenia wraz z
    kosztami właśnie 1.11.2007.

    5. Na rachunek bankowy z punktu 2 wpływa 1 000 zł z dniem
    15.11.2007. Kasa następnego dnia przekazywana jest na rachunek
    komornika, a "konto jest nadal zajęte".

    6. Mamy 15.01.2008. Dłużnik składa skargę do sądu w DŁUŻNIKOWIE
    na czynności komornika, bo to komornik z DUŻNIKOWA zają 1 000
    PLN, pomimo tego, że komornik w UCIECZKOWIE zaspokoił
    wierzyciela w całości.

    7. Sąd oddala skargę dłużnika powołując się na wyjaśnienia
    komornika z DŁUŻNIKOWA, które brzmią: prowadziłem egzekucję.
    Zająłem rachunek, ale że ustaliłem to, że dłużnik nie
    zamieszkuje w DŁUŻNIKOWIE a mieszka w UCIECZKOWIE i tam też
    pracuję, przekazałem sprawę do tamtejszego komornika. Faktem
    jest, że zająłem konto ... faktem jest, że kasa wpłynęła na
    konto komornika od banku z DUŻNIKOWA... ale, że przekazałem
    sprawę, to przekazałem też kasę 20.11.2007 na rachunek komornika
    w UCIECZKOWIE. Komornik w UCIECZKOWIE oddał kasę dłużnikowi
    (1000 zł) dnia 29.11.2007.

    I teraz. Mamy 15.02.2008, dłużnik na koncie w banku w DUŻNIKOWIE
    nie ma tego tysiąca, przekaz pocztowy też żaden nie przyszedł.

    Co robić ? Komornik z DŁUŻNIKOWA imho złożył nieprawdziwe
    oświadczenie przed Sądem tłumacząc się na okoliczność skargi.

    Czy "zażalenie" na postanowienie sądu w kwestii skargi winno
    złożyć się do sądu w DŁUŻNIKOWIE (bo komornik z DŁUŻNIKOWA
    stwierdził nieprawdę co do zwrotu niesłusznie zajętej kasy z
    konta), czy w UCIECZKOWIE, gdzie finalnie "egzekucja" została
    zakończona (tam była przekazana) ...

    Mam nadzieję, że w miarę jasno napisałem ... jakby co, będę
    uszczegółowiał.

    Z własnego "odczucia" - w sumie skarga na komornika z DŁUŻNIKOWA
    była bezsensowna, ale do dziś bank z DŁUŻNIKOWA twierdzi, że
    zajęcie jest na rzecz komornika z DŁUŻNIKOWA właśnie ... więc
    dlaczego niby dłużnik miałby się skarżyć na komornika z
    UCIECZKOWA, skoro bank w DŁUŻNIKOWIE twardo twierdzi, że
    egzekucję przeprowadził komornik w DŁUŻNIKOWIE ...

    Składać zażalenie w sądzie w DŁUŻNIKOWIE ??? Czy może na
    postanowienie sądu z DŁUŻNIKOWA składać zażalenie do Okręgowego
    w UCIECZKOWIE ???

    Dodam, że umowne 1000 zeta nie jest kasą tego rzędu, a dużo
    większą, której brak powoduje niemożność wyjechania z dłużnika z
    kraju - była odłożona na najem mieszkania poza granicami kraju
    na 12 miesięcy ... dłużnik nie mając na najem, nie wyjechał do
    pracy, którą miał zapewnioną poza granicami PL, przez co szlag
    trafił 7 letni kontrakt ... nie miał ani za co pojechać, ani za
    co mieszkać i ca stracił 290 000 euro przez to ...

    6008