  • 1. Data: 2009-05-15 23:39:42
    Temat: Postawa właściciela serwisu wobec zgłoszenia o bezprawności zamieszczonych zdjęć
    Od: Paweł Dymek <p...@g...com>

    Witam,

    Jak powinien zareagować właściciel serwisu internetowego w przypadku,
    gdy zgłasza się do niego domniemany autor fotografii zamieszczonych w
    jego serwisie i żąda ich usunięcia lub odszkodowania? Fotografie są
    zamieszczane w serwisie przez użytkowników. Każdy użytkownik przed
    rejestracją konta akceptuje regulamin, w którym zawarto zobowiązanie
    do posiadania wszelkich niezbędnych praw do publikowanych przez
    fotografii.

    Właściciel mógłby poprosić np. o podanie odnośnika do oryginalnego
    miejsca publikacji, które równie dobrze może być nieprawdziwe. O ile
    duży, wiarygodny serwis, w którym data publikacji zdjęcia jest
    wcześniejsza załatwiłby sprawę - mało znany blog może budzić
    wątpliwości. Prośba o przesłanie zdjęcia w pełnej rozdzielczości także
    nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż autor mógłby się obawiać, iż
    wówczas właściciel będzie mógł sobie przypisać autorstwo, dzięki dość
    solidnemu dowodowi.

    Jestem ciekaw Waszych opinii.

    P.

  • 2. Data: 2009-05-16 01:27:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.05.2009 Paweł Dymek <p...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż autor mógłby się obawiać, iż
    > wówczas właściciel będzie mógł sobie przypisać autorstwo, dzięki dość

    MZ właściciel nie jest od oceniania co do kogo należy. Ja bym
    udokumentował/zabezpieczył jakoś istnienie tego zdjęcia na potrzeby
    zainteresowanego lub policji, powiadomił tego kto je tam umieścił a poza
    tym nic bym nie robił. Zablokować/usunąć takie zdjęcie (z p. widzenia
    włąściciela) należałoby MZ wyłącznie wtedy gdyby fakt naruszenia prawa
    byłby bezsporny lub wysoce prawdopodobny a takie coś raczej za często nie
    wystąpi.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-05-16 06:16:46
    Od: Paweł Dymek <p...@g...com>

    On 16 Maj, 03:27, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
> [...]
    > włąściciela) należałoby MZ wyłącznie wtedy gdyby fakt naruszenia prawa
    > byłby bezsporny lub wysoce prawdopodobny a takie coś raczej za często nie

    Dzięki za satysfakcjonującą mnie odpowiedź.

    P.

  • 4. Data: 2009-05-16 11:34:14
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 16 Maj, 01:39, Paweł Dymek <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż autor mógłby się obawiać, iż
    > wówczas właściciel będzie mógł sobie przypisać autorstwo, dzięki dość

    Autor moze udowodnic swoje autorstwa na wiele sposobow. Na przyklad
    przedstawiajac serie zdjec z ktoych to jedno pochodzi. Fragment
    zdjecia w natywnej rozdzielczosci. Zdjecie przed obrocka (np.
    kadrowaniem).

  • 5. Data: 2009-05-16 11:43:25
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    >przedstawiajac serie zdjec z ktoych to jedno pochodzi. Fragment
    >zdjecia w natywnej rozdzielczosci. Zdjecie przed obrocka (np.

    własciciel serwisu ma sie znac na tym i uwierzyc na slowo ?

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 6. Data: 2009-05-16 12:33:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > własciciel serwisu ma sie znac na tym i uwierzyc na slowo ?

    Właściciel serwisu odpowiada za to co się w nim znajduje. Jego pieniądze
    (nawet jak za darmo) - jego problem.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-05-16 18:54:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Dymek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż autor mógłby się obawiać, iż
    > wówczas właściciel będzie mógł sobie przypisać autorstwo, dzięki dość

    Rzeczony właściciel serwisu powinien:
    1) zażąać od rzekomego autora dowodów na autorstwo,
    2) skontaktować sie z użytkownikiem, ktry zdjecie umieścił i poinformwoać
    go o roszczeniach osoby trzeciej.

    Jeśli dowody będa przekonujace, to administrator ma prawo do usunięcia
    zdjęć na ządanie autora. Natomaist ewentualne roszczenia powinni sobie
    wyjaśniać umieszczający zdjęcia i ich autor.