  • 1. Data: 2003-07-16 09:40:02
    Temat: Pornografia a prawo.
    Od: "marek" <g...@N...gazeta.pl>

    Czy wedle polskiego prawa produkcja porno jest w Polsce dozwolona? Przy
    zalozeniu ze modelki sa pelnoletnie i robia to bez przymusu z wlasnej
    nieprzymuszonej woli.

  • 2. Data: 2003-07-16 10:50:57
    Temat: Re: Pornografia a prawo.
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-16 11:40, marek napisał(a):

    >Czy wedle polskiego prawa produkcja porno jest w Polsce dozwolona? Przy
    >zalozeniu ze modelki sa pelnoletnie i robia to bez przymusu z wlasnej
    >nieprzymuszonej woli.

    Produkcja - nie. Pod warunkiem, że nie uczestniczy w tym, ktoś, kto
    sobie nie życzy, niepełnoletni i zwierzęta (Art. 202 KK). Poza tym par.
    3 mówi "kto produkuje w celu rozpowszechniania...". Czyli jeśli nie masz
    zamiaru rozpowszechniać...
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 3. Data: 2003-07-16 10:58:51
    Od: "marek" <g...@N...gazeta.pl>

    No dobra. To powiedz mi czy wszystkie zdjecia (wszelkie gazety porno) i
    filmy (kasety, dvd) produkowane w polsce sa nielegalne???

  • 4. Data: 2003-07-16 11:04:52
    Od: "marek" <g...@N...gazeta.pl>

    KK mowi:
    § 3. Kto produkuje w celu rozpowszechniania lub sprowadza albo
    rozpowszechnia treści pornograficzne z udziałem małoletniego poniżej lat 15
    albo związane z użyciem przemocy lub posługiwaniem się zwierzęciem, podlega
    karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Czyli punkty:
    1. "Kto produkuje w celu rozpowszechniania..."
    2. "...sprowadza... "
    3. "...rozpowszechnia treści pornograficzne..."
    wszystkie tycza sie...

    "...małoletniego poniżej lat 15 albo związane z użyciem przemocy lub
    posługiwaniem się zwierzęciem..."

    Prosze o interpretacje.

  • 5. Data: 2003-07-16 11:08:41
    Od: "marek" <g...@N...gazeta.pl>

    KK mowi:

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2003-07-16 11:27:40
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-16 13:04, marek napisał(a):

> [...]
    >wszystkie tycza sie...
    >
    >"...małoletniego poniżej lat 15 albo związane z użyciem przemocy lub

    Tak, ale są jeszcze par. 1 i 2.:
    1. Kto publicznie prezentuje treści pornograficzne w taki sposób, że
    może to narzucić
    ich odbiór osobie, która tego sobie nie życzy,...
    2. Kto małoletniemu poniżej lat 15 prezentuje treści pornograficzne lub
    udostępnia
    mu przedmioty mające taki charakter,...

    Czyli jeśli w kiosku znajdziesz wyeksponowaną gazetkę, możesz wezwać
    policję.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 7. Data: 2003-07-16 12:20:19
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    marek wrote:
    > Czy wedle polskiego prawa produkcja porno jest w Polsce dozwolona?
    > Przy zalozeniu ze modelki sa pelnoletnie i robia to bez przymusu z
    > wlasnej nieprzymuszonej woli.

    Nie jest zakazana.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 8. Data: 2003-07-16 12:43:42
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Wojciech Szweicer napisał:
> [...]
    > sobie nie życzy, niepełnoletni i zwierzęta (Art. 202 KK). Poza tym par.
    > 3 mówi "kto produkuje w celu rozpowszechniania...". Czyli jeśli nie masz

    To o czym piszesz odnosi sie jedynie do małoletnich i do zwierząt, a
    także do brutalnego seksu itp.
    produkcja i rozpowszechnianie jest w 100% dozwolone, pod warunkiem, ze
    znajduje sie ostrzezenie, ze materialy sa dla osob powyzej 18 roku
    zycia.. Nikt nie moze tego zabronic.

    A pozatym - mozesz mi podac dokladna definicje pornografii? Chyba nikt
    jeszcze takiej nie opracował..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2003-07-16 16:59:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jest jeden szkopuł. Jak wezwiesz policję, to ktoś będzie musiał stwierdzić,
    że to pornografia. A chwilowo nie dysponujemy żadną przyjętą do powszechne
    go stosowania definicją tego pojęcia. Po prostu jest pytanie, do którego
    momentu naga kobieta to sztuka, a od którego momentu to pornografia. I
    wszystko się o to rozbija.

  • 10. Data: 2003-07-16 21:38:43
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    marek wrote:
    > Czy wedle polskiego prawa produkcja porno jest w Polsce dozwolona? Przy
    > zalozeniu ze modelki sa pelnoletnie i robia to bez przymusu z wlasnej
    > nieprzymuszonej woli.

    Wg ustawy to nie jest to pornografia, pornografia jest cos z nieletnimi
    albo ze zwierzetami, tak jakos panom poslom wyszlo w ustawie. Nie wiem,
    moze cos sie zmienilo.

    wer