  • 1. Data: 2006-01-10 14:44:16
    Temat: Poprosze o komentarz
    Od: numer7 <n...@w...pl>

    http://torrentmania.pl/modules.php?op=modload&name=N
    ews&file=article&sid=264&mode=thread&order=0&thold=0
    &POSTNUKESID=5d70064858295e7f5e70ab955b73100c

    "Policjanci, którzy prowadzą przeszukania, nie posiadają pozwoleń od
    prokuratury, ale rzeczniczka prasowa KMP w Koszalinie zapewniła Dziennik
    Internautów, że można dokonać przeszukania także na podstawie
    legitymacji policyjnej. Osoby, do których zapuka policja, mogą też
    zadzwonić na numer alarmowy policji, aby upewnić się, czy zawitali do
    nich funkcjonariusze, czy może raczej ktoś wykorzystuje fakt masowych
    przeszukań i podszywa się pod stróży prawa.

    Z kolei z doniesień jednego z naszych Czytelników, mieszkańca Koszalina,
    wynika, że należy się szybko uwijać się z potwierdzaniem tożsamości
    pukających policjantów, gdyż "przy próbie niewpuszczenia ich do
    mieszkania wchodzą siłą i grożą zatrzymaniem za próbę utrudniania
    pracy". Dodał jednak, że na jego żądanie policjanci wstrzymali się z
    przeszukiwaniami do czasu, aż doszło pozwolenie z prokuratury. Pani
    rzecznik Beata Gliszczyńska potwierdziła, że w przypadku stawiania
    oporu, bądź odmowy wpuszczenia policji może dojść do zatrzymania
    podejrzanego."

  • 2. Data: 2006-01-10 14:53:22
    Temat: Re: Poprosze o komentarz
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Aby wejsc na legitymacje musi by czynnosc nie cierpiaca zwloki, np
    zagrozenie zycia,
    na pewno nie jest taka czynnoscia sprawdzenie czy ktos posiada niegelnae
    pliki, jest to ewidentne naduzycie.
    A domyslam sie ze chodzi o pliki tak? Klikac mi si enie chce, wklejajcie
    pelna tresc ze zrodlem.

    P.

  • 3. Data: 2006-01-10 14:57:05
    Od: numer7 <n...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):
> [...]
    > pliki, jest to ewidentne naduzycie.
    > A domyslam sie ze chodzi o pliki tak? Klikac mi si enie chce, wklejajcie

    Po zlikwidowaniu pirackiego serwera do wymiany plików, koszalińska
    policja rozpoczęła przeszukania w mieszkaniach użytkowników, którzy
    mogli za jego pomocą pobierać nielegalne kopie plików.
    Jak poinformowała nas Beata Gliszczyńska, rzecznika prasowa
    koszalińskiej policji, HUB DC++ do wymiany plików zainstalowany został
    na jednym z koszalińskich serwerów przez 25-letniego informatyka z
    Koszalina. Serwer służył do wymiany danych pomiędzy użytkownikami oraz
    do komunikowania się użytkowników między sobą.

    Warunkiem korzystania z HUB-a było udostępnienie minimum 5 GB danych
    (filmy, gry, programy komputerowe, muzyka i zdjęcia).

    W okresie od maja 2005 roku do stycznia 2006 r. administratorzy i
    operatorzy serwera przyczynili się do rozpowszechnienia przez innych
    użytkowników serwera łącznie 88,000 GB plików, informuje koszalińska
    policja.

    Na razie zatrzymanych zostało pięć osób obsługujących serwer: założyciel
    HUBa Michał W. lat 25, administratorka Monika W. lat 45 oraz trzech
    operatorów Beata S. - nauczycielka lat 33, Łukasz W. - student lat 23,
    Adrian F. - uczeń lat 19. Teraz policja chce dotrzeć do jego użytkowników.

    W samym Koszalinie przedwczoraj dokonano 120 przeszukań. Dodatkowo w
    ramach pomocy prawnej zlecono 55 przeszukań u osób na terenie całego
    kraju. Zabezpieczono ponad trzydzieści jednostek centralnych komputerów
    i blisko 100 komputerowych dysków twardych. Przeszukiwań może być jednak
    więcej - policja dysponuje listą 2400 użytkowników (!), którzy
    korzystali z HUBa w okresie od maja 2005 r. do 4 stycznia 2006r.

[...]

    Kontrowersję wzbudza fakt, że serwerów tego typu jest zapewne w Polsce
    dużo więcej, a osoby aresztowane stanowią jedynie nikły odsetek
    użytkowników HUBów. Niektórzy z nich uważają więc całą sprawę za
    "pokazówkę", a nie sumienne działania. Należy jednak liczyć się z tym,
    że akcje tego typu będą nadal prowadzone przez policję.

    Źródło: di.com.pl

  • 4. Data: 2006-01-10 14:59:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

[...]

    rzeczniczka podal tylko czesc prawdy, owzem mozna wejsc na legitke ale
    spelniony musi zostac warunek.