  • 31. Data: 2016-01-18 01:26:40
    Temat: Re: Pomyłka w przelewie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-01-16 o 22:52, Animka pisze:

    > Jeśli to była transakcja na Allegro to można temu sprzedającemu wystawić
    > odpowiedni komentarz, a jak wiadomo sprzedawcy boją się negatywów "jak
    > ognia".

    No ale jeśli to była transakcja na ALLEGRO, to jak sobie wyobrażasz
    negocjacje ceny?

  • 32. Data: 2016-01-18 05:18:01
    Temat: Re: Pomy?ka w przelewie
    Od: Aniuska <f...@f...pl>

    Kupujacy powinien ponieść koszty przelewu itp, bo dlaczego sprzedający
    ma ponosić dodatkowe koszta za pomyłkę kupującego?

  • 33. Data: 2016-01-18 07:11:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-01-16 o 21:48, Liwiusz pisze:

    > Co do zasady tak to działa. Nie przypominam sobie, aby roszczenia o
    > bezpodstawne wzbogacenie były ograniczane o jakieś ekstra koszty
    > związane z tym, że ktoś musi iść na miasto zrobić przelew, czy nawet
    > wracać z rocznego urlopu w USA ;)

    Wiesz, tylko w tym szczególnym wypadku chodzi o 25 zł i ów koszt może
    być porównywalny z wysokością zobowiązania. :-)

  • 34. Data: 2016-01-18 08:24:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wiesz, tylko w tym szczególnym wypadku chodzi o 25 zł i ów koszt może
    > być porównywalny z wysokością zobowiązania. :-)

    Byłbym skłonny się zgodzić (co do zwrotu kosztów) gdyby wzbogaconym była
    105-letnia staruszka obłożnie chora nie wychodząca z domu i ślepa, bez
    opieki i rodziny. Przypadek szczególny. Ale w tym przypadku - nie tyle
    że kosztu nie ma, co bez problemu może być "wzięty" przez prowadzącego
    działalność przedsiębiorcę.

    Mam wrażenie, że kręcimy się z tematem w kółko, a i tak największym
    problemem jest to, że *kupującemu* nie bardzo zależy na odzyskaniu
    pieniędzy i przeżywa coś w rodzaju syndromu sztokholmskiego.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2016-01-18 10:07:07
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 18.01.2016 o 00:54, Animka pisze:

    > A co to kogoś obchodzi? Niech nie sprzedaje sprzedawczyk jeden.

    A jeśli gostek powie, że chętnie odda i zaprasza po odbiór gotówki do
    kasy przedsiębiorstwa?

    --
    Wiesiaczek (dziś z ??????a - Białoruś)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 36. Data: 2016-01-18 10:16:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-18 o 10:07, Wiesiaczek pisze:

    > A jeśli gostek powie, że chętnie odda i zaprasza po odbiór gotówki do
    > kasy przedsiębiorstwa?

    454kc - dług pieniężny jest spełniany w miejscu zamieszkania wierzyciela.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2016-01-18 10:37:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-18 10:16, Liwiusz pisze:

    > 454kc - dług pieniężny jest spełniany w miejscu zamieszkania wierzyciela.

    Wszystko to może być sporne, biorąc pod uwagę, że to tak na prawdę
    zaproponowana zniżka za szybką wpłatę była. Dodatkowo jeśli powiedzmy
    wydał te pieniądze na jakieś rachunki, to w obliczy 409 artykułu KC,
    wydanie już nie musi byc takie pewne. a artykuł 408 mówi, że może rządać
    zwrotu nakładów.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 38. Data: 2016-01-18 10:39:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-18 o 10:37, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > wydał te pieniądze na jakieś rachunki, to w obliczy 409 artykułu KC,
    > wydanie już nie musi byc takie pewne. a artykuł 408 mówi, że może rządać

    Skoro wydał na rachunki, to nadal jest wzbogacony, ma bowiem popłacone
    rachunki.

    Co do reszty - chyba szkoda czasu na bicie piany, ten sprzedawca to buc,
    a nie wirtuoz prawny.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2016-01-18 13:04:01
    Od: Moskitier <m...@b...nospam.pl>

    Głupoty Liwiusz gadasz, chciałbym żeby Tobie w miesiącu np 10 przelewów
    przyszło przypadkowych(bo jak czytam to ta osoba prowadzi firmę) i
    musiałbyś oddać wszystko co do grosza,a za każdy przelew płacił minimum
    5 zł, albo musiałbyś specjalnie jechać do miasta żeby wykonać przelewy

    Do autora wątku: Powiedz że zapłacisz mu za przelew zwrotny i tyle.

    podaj liwiusz konto, wpłace przypadkowo pieniadze i bede żądał wysłania
    całości, nawet na zwrotny przelew Ci nie dam.

  • 40. Data: 2016-01-18 13:09:43
    Od: Moskitier <m...@b...nospam.pl>

    tak teraz pomyslalem idac tokiem rozumowania liwiusza że np chcemy kogos
    wkurzyc, piszemy na jakiejs grupie spolecznosciowej, zeby kazda zrobila
    na dane konto wplate dajmy na to 30 zl i po paru dniach zeby zwracał. np
    100 osob - przelew niech bedzie po 5 zl to jest 500 zl w plecy.