  • 21. Data: 2016-01-17 20:39:59
    Temat: Re: Pomyłka w przelewie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 20:17:24 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jakby nie kombinować, prowadzenie działalności naraża przedsiębiorcę na
    > takie właśnie straszne czynności, że czasem musi wykonać przelew, i nie
    > wydaje mi się, aby orzecznictwo sądowe dawało mu w związku z tym jakieś
    > ekstra wynagrodzenie. To jest zwykłe ryzyko biznesowe. I tak jak
    > wspomniałem - jeśli przedsiębiorca jest na tyle niegramotny, że musi
    > chodzić na miasto robić przelew, to jest to tylko jego broszka.
    Uważasz że zrobienie przelewu zawsze jest bezkosztowe?

  • 22. Data: 2016-01-17 20:44:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 20:39, Kris pisze:

    > Uważasz że zrobienie przelewu zawsze jest bezkosztowe?

    Uważam, że koszt ten jest po stronie wysyłającego przelew przedsiębiorcy.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2016-01-17 21:04:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 20:44:52 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Uważam, że koszt ten jest po stronie wysyłającego przelew przedsiębiorcy.
    Znaczy przelejesz mi omyłkowo za dużo kasy i mam Tobie bezkosztowo to zwrócić?

  • 24. Data: 2016-01-17 21:27:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 19:05, martyn1 pisze:

    > Mówił o czasie na mieście bo specjalnie musiałby jechać do banku czy
    > gdzies tam wpłacić mi te 25 zł

    Zlej tego palanta, co to za przedsiębiorca co
    nie potrafi oddać 25 zł. Znamy tylko wersję jednej strony.
    Może się umówiliście, że mu zapłacisz 25 za co innego
    i ma podstawy żeby nie oddawać?
    Jeśli jest jak piszesz, to podaj tu jego dane publicznie,
    zacytuj korespondencję a pewnie znajdzie się kilku
    zawistnych z definicji, którzy poświęcą swój czas,
    żeby pohejtować gościa, zamówić mu za pobraniem i nie odebrać
    i zrobić jeszcze wiele innych nieprzyjemnych rzeczy :-))

  • 25. Data: 2016-01-17 21:48:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 21:04, Kris pisze:

    > Znaczy przelejesz mi omyłkowo za dużo kasy i mam Tobie bezkosztowo to zwrócić?

    Co do zasady tak to działa. Nie przypominam sobie, aby roszczenia o
    bezpodstawne wzbogacenie były ograniczane o jakieś ekstra koszty
    związane z tym, że ktoś musi iść na miasto zrobić przelew, czy nawet
    wracać z rocznego urlopu w USA ;)

    W końcu bezpodstawne wzbogacenie polega na tym, że wzbogacony jest
    obowiązany do zwrotu wzbogacenia. A skoro jest obowiązany, to na nim
    spoczywa obowiązek kosztowy dokonania zwrotu.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2016-01-17 22:20:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-01-16 o 17:53, martyn1 pisze:

    > Teraz tak pomyślałem i raczej nie było to by bezpodstawne, bo jednak te
    > koszty jakieś poniesie

    Ale to muszą być uzasadnione koszty. Teraz większość przedsiębiorców
    jednak przez Internet robi przelewy, a nie jeździ osobiście do banku.

    Natomiast osobną sprawą pozostaje, na jakich warunkach zawarto
    ostatecznie umowę. Z treści posta początkowego wynika, że sprzedający
    złożył dwie oferty. Druga była niższa o 25 zł, pod warunkiem dokonania
    wpłaty szybko. Kupujący przyjął pierwszą. Czemu? Jego prawo.

  • 27. Data: 2016-01-17 22:47:40
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Znaczy przelejesz mi omyłkowo za dużo kasy i mam Tobie bezkosztowo to zwrócić?

    Jeszcze jest trochę uczciwych ludzi i pieniądze zaraz zwracają przelewem.
    Ty chyba przelewów przez internet nie robisz i nie zdarzyło Ci się
    zapłacić komuś za dużo albo 2 razy.
    Życzę Ci, żebyś się pomylił chciwusie.

    --
    animka

  • 28. Data: 2016-01-17 22:52:56
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > złożył dwie oferty. Druga była niższa o 25 zł, pod warunkiem dokonania
    > wpłaty szybko. Kupujący przyjął pierwszą. Czemu? Jego prawo.
    Jeśli to była transakcja na Allegro to można temu sprzedającemu wystawić
    odpowiedni komentarz, a jak wiadomo sprzedawcy boją się negatywów "jak
    ognia".

    --
    animka

  • 29. Data: 2016-01-17 22:54:45
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 18:26, martyn1 pisze:

    > Mówi że nie ma tokenów i musi zrobić wpłate na mieście. Bo tak to
    > tylko 5 zł za zwrotny przelew by pobrał.
    A co to kogoś obchodzi? Niech nie sprzedaje sprzedawczyk jeden.

    --
    animka

  • 30. Data: 2016-01-17 23:42:48
    Od: "Tom L." <p...@g...com>

    > A co to kogoś obchodzi? Niech nie sprzedaje sprzedawczyk jeden.

    Nie nerwuj się tak babo ;)