  • 1. Data: 2003-03-09 17:27:16
    Temat: Pomocy!!! Wspólnota mieszkaniowa/ montaż anteny!!!
    Od: "jacekolankiewicz" <e...@t...pl>

    Cześć!!!!
    Pomocy!!!
    Od ponad 1.5r. mam Radio C.B.
    Pozwolenie z dawnego PARu na posiadanie C.B. radia jest. Instalacja została
    postawiona wzorcowo Swr.1,1 antena 5/8 fali 3 przeciwwagi na dachu 15
    piętrowego budynku. Moc wyjściowa radia 2waty (maksymalna dopuszczalna moc
    4W)
    Nikt nie skarży się na jakiekolwiek zakłócenia w radiu lub telewizji.

    W budynku, w którym mieszkam, jest Wspólnota Mieszkaniowa do której należy
    ponad połowa wykupionych mieszkań.
    Od niej to 1,5 roku temu dostałem klucz oraz zgodę ustną w na zamontowanie
    anteny C.B. na dachu.
    Moje mieszkanie jest kwaterunkowe i podlega pod Wojskową Agencję
    Mieszkaniową, a nie pod
    Wspólnotę M. Czynsz i inne płacone są systematycznie
    W wielkim skrócie.
    Dostałem dziś pismo od Wspólnoty Mieszkaniowej następującej treści.
    "Z. W. M. nieruchomości usytuowanej przy ul. Irysowej 27 w odpowiedzi na
    pana prośbę dotyczącą zamontowania instalacji antenowej na pasmo
    obywatelskie C.B. na dachu budynku uprzejmie informuje, co następuje:
    Zgodnie z art3 ust2 24 czerwca 1994r. o własności lokali, nieruchomość
    wspólną stanowi grunt oraz część budynku i urządzenia które nie służą do
    użytku właścicieli lokali.
    W związku z tym dach przedmiotowej nieruchomości stanowi część wspólną,
    natomiast dokonanie zmiany przeznaczenia nieruchomości wspólnej na zasadzie
    art22 ust3 pkt. 4
    Wyżej wymienionej ustawy stanowi część przekraczającą zakres zwykłego
    zarządu i wymagana jest do dokonania tej czynności- prawomocnie podjęta
    uchwała.
    W związku z tym że dokonał pan montażu anteny bez uzyskania stosownej zgody
    wyrażonej w formie uchwały jak również nie przedstawił właściwych zezwoleń
    wymaganych przez prawo budowlane- zgodnie z art. 28ustawy z dnia 7lipca 94r.
    (Dz.U.Nr106,poz.1126) Zarząd reprezentujący Wspólnotę Mieszkaniową wzywa
    pana do demontażu anteny czyli do przywrócenia stanu poprzedniego części
    wspólnej nieruchomości do dnia.15.03.2003r
    Nie zastosowanie się przez pana do powyższego wezwania obliguje Zarząd do
    podjęcia dalszych kroków prawnych w tej materii."

    Najważniejsze pytanie, jakie są moje prawa, czy W.A.M. (Wojskowa Agencja
    Mieszkaniowa) albo wspólnota może mi zdjąć antenę z dachu, jak można z nimi
    wygrać???

    Za pomoc bardzo serdecznie dziękuję.
    27.070 Mhz. QTH Kojot Wilanowska
    73 dla was!!!

  • 2. Data: 2003-03-09 18:00:26
    Temat: Re: Pomocy!!! Wspólnota mieszkaniowa/ montaż anteny!!!
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Mało wiem w tej materii ale czy przypadkiem to nie podpada pod prawo
    dotyczące krótkofalarstwa. Gdzieś w jakiejś ustawie stało napisane, że
    władze domostw powinny udostępniać dachy dla takowych instalacji. nie wiem
    tylko na jakich warunkach no i czy aktualne jeszcze bo ta moja wiedza z 2000
    r.

    No i wreszcie zgodnie z prawem budowlanym nie powinni ciebie wzywać do
    demontażu instalacji ani wydawać decyzji o rozbiórce jeśli wcześniej nie
    wezwali ciebie do usunięcia wad prawnych i technicznych instalacji (nawet
    gdy wzniosłeś je samowolnie) Masz na to trzy miesiące. Bezwzględny nakaz
    samowolek dotyczy jedynie budowli a nie instalacji.

    Stan_Z