  • 1. Data: 2002-09-21 10:25:56
    Temat: Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek
    Od: e...@p...onet.pl

    pl.praca.dyskusje

    Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek

    Wiem, ze temat umowy zlecenia pojawial sie juz niejednokrotnie, jednak
    przeszukujac archiwum nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytania. Mam
    nadzieje, że ktoś z Was mi pomoze:-)

    Otoz: jestem studentem ponizej 26 roku zycia, wiec w przypadku umowy zlecenie
    nie place skladki ZUS ale co z innymi podatkami?

    1. Czy mam obowiazek placenia skladki na ub. chorobowe i ub. zdrowotne (czym
    wlasciwie te skladki roznia sie od siebie)? Zleceniodawca placi za mnie te
    skladki czy nie jest to obowiazkowe? Ile wynosza te skladki - czy jest to jakas
    okreslona suma czy jakis procent dochodu?

    2. Jak w przypadku tej umowy wyliczyc wynagrodzenie "na reke" jesli
    wynagrodzenie brutto sklada sie tylko z prowizji (zadnej podstawy) i np.
    wyniesie 2000 zl brutto??? Czy podatek dochodowy wynosi w tym przypadku 19%
    wynagrodzenia brutto??

    Pomozcie bo juz zupelnie sie w tym pogubilem!:-)

  • 2. Data: 2002-09-21 14:11:14
    Temat: Re: Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    http://praca.onet.pl/1068040,wydarzenia.html

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 3. Data: 2002-09-21 15:49:16
    Od: "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl>

> [...]
    jakas
    > okreslona suma czy jakis procent dochodu?
    Jesli studia dzienne, to jedynie podatek dochodowy.
    przy innych - nie wiem.

> [...]
    > wynagrodzenie brutto sklada sie tylko z prowizji (zadnej podstawy) i np.
    > wyniesie 2000 zl brutto??? Czy podatek dochodowy wynosi w tym przypadku
    wg. skali podatkowej przy dochodach liczonych w skali roku
    zazliczka na podatek 20%, jesli zarobki (czy dochod) z tego zrodla
    przekracza kolejny prog podatkowy to odpowiednio wiecej.
    Jest mozliwosc nieplacenia zaliczki (musi z tego zwolnic urzad skarbowy),
    jesli mozna udowodnic przyszle nadplacenie podatku (ulgi, dochody ponizej
    kwoty wolnej od podatku) - w praktyce jednak nie warte jest to zachodu -
    dopiero przy duzych kwotach np. odliczenia zwiazane z zakupem mieszkan (tak
    bylo kiedys).

    > wynagrodzenia brutto??
    Studenci sa juz ubezpieczeni.
    Nalezy zaplacic podatek dochodowy (najpierw zaliczki, pozniej rozliczyc go w
    zeznaniu rocznym - wtedy doplacic, wzglednie odebrac roznice od fiskusa).

    pozdrawiam
    tomasz

  • 4. Data: 2002-09-21 20:32:03
    Od: e...@p...onet.pl