  • Data: 2011-09-01 17:06:09
    Temat: Pomocy! Komornik wprowadza w błąd przy spisie inwentarza
    Od: MrJack <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.

    Sytuacja jest następujaca: w marcu 2007 roku zmarła moja matka,
    pozostawiając długi w kilku bankach. Spadek przyjąłem z dobrodziejstwem
    inwentarza. Posiadała spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu
    mieszkalnego oraz wkład mieszkaniowy wyliczony przez spółdzielnie po jej
    śmierci na kwotę 20.000 zł. Poza tym nie zostawiła po sobie żadnych
    wierzytelności.

    W sierpniu tego roku podjąłem procedurę stworzenia zaległego spisu
    inwentarza. Napotkałem jednak na upór komornika, który wpisał do
    oświadczenia jako wierzytelnośc, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu.

    Wg ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, prawo to jest:
    - niezbywalne,
    - nie przechodzi na spadkobierców
    - i nie podlega egzekucji
    (art. 9 ust.3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych).

    Komornik się z tą ustawą "nie zgadza" i nakazał wyliczyć wartość
    mieszkania według jego obecnej wartości. Tym samym chce mi powiększyć
    wartość masy spadkowej o kilkaset tysięcy złotych.

    Ta sama kancelaria prowadzi przeciwko mnie egzekucję komorniczą dla
    jednego z banków, w którym moja matka zaciągnęła kredyt.

    Proszę o pomoc!

    Marcin Jacek Sawicki
    Piaseczno