  • 51. Data: 2008-07-09 19:07:12
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 09 lipiec 2008 21:01
    (autor Slawek 'IDEall' Fydryk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g531uk$elh$1.jkr@Slawek.IDEall.Fydryk.com>):

    > RRSO musi byc podane przy zakupie na raty. Taki wymog prawa.

    Możliwe. Nie pytałem. Możliwe, że 0. Naprawdę nie wnikałem w kruczki prawne.
    Przyjąłem ofertę na wysokość raty, bez bawienia się w dziubdzianie. Głupio
    wtedy zrobiłem, bo rata dość średnio opłacalna, ale jakoś tak ogólnie pod
    wpływem chwili wtedy się decydowałem i trudno. Więc i nie analizowałem
    dokładnie niuansików prawnych. Mam jeszcze kilka innych rat w Łukaszu, Ge
    Złośliwy Bank i w udawczu banku Sygma i nigdy nikt mi tych Rcośtamów nie
    podawał i ja nigdy o nie nie zabiegałem, zawsze mnie interesowała rata
    miesięczna.

    > No to kupiles na raty, czy nie?

    No kupiłem. Przecie mówię o tym od miesiąca.

    --
    Tristan

  • 52. Data: 2008-07-09 19:25:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 09 lipiec 2008 14:11
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g529sl$9no$2@news.onet.pl>):

    > Koło 30zł miesięcznie. Nie pamiętam dokładniej.

    I oprócz tego abonament, czy bez abonamentu?

    > Rco?

    rzeczywista roczna stopa oprocentowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 53. Data: 2008-07-09 19:31:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > No kupiłem. Przecie mówię o tym od miesiąca.

    OK, niech Ci będzie że kupiłeś na raty. Spłacasz sobie raty, a oprócz
    tego abonament, albo masz telefon na kartę.

    Dlaczego jednak wypowiadasz się w dyskusji, która z ratami nie ma nic
    wspólnego? Rozmawialiśmy o rozwiązywaniu umowy z powodu zmiany
    regulaminu, a Ty wyjeżdżasz 2 lipca o 20:17 z takim tekstem:

    ***
    Tak, i dlatego nie szukam pretekstu, żeby ją zerwać. Szukacze pretekstu
    to w 99% ci, co kupili telefon na raty.
    ***

    Przecież jak ktoś kupił telefon za złotówkę i zobowiązał się płacić
    abonament przez 2 lata, to wiadomym jest, że nie kupił telefonu na raty.
    Tym samym w tej sytuacji szukaczami pretekstu w ogóle nie są ci, którzy
    kupili telefon na raty, opisywana bowiem w tym wątku sprawa po prostu
    ich nie dotyczy.

    Rozumiesz?

  • 54. Data: 2008-07-09 20:20:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Nie wiem, nie mam pojęcia. To ciężko określić w sytuacji gdy nie ma opcji
    > kupienia nie-na-raty u tego samego sprzedawcy. Można by szacować
    > porównując
    > ceny, ale mi się nie chce, bo i po co? Nie ważne jaka stopa, ważne że
    > spłacam raty już od roku.

    To prosto obliczyć. Abonament za 25zł. Z telefonem ma 30 minut w cenie, bez
    telefonu 75. Czyli miesięczna rata za telefon kosztuje tyle co dodatkowe 45
    minut (27zł). 27 zł * 24mce = 648zł. Aparat który się dostaje z tym
    abonamentem jest wart ok. 500zł. Czyli oprocentowanie 14%

  • 55. Data: 2008-07-09 20:32:21
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "William" napisał:

> [...]
    > dodatkowe 45 minut (27zł). 27 zł * 24mce = 648zł. Aparat który się dostaje
    > z tym abonamentem jest wart ok. 500zł. Czyli oprocentowanie 14%

    Nie chodzi o to co sam sobie wyliczasz tworzac wirtualne raty. Chodzi o
    umowe ratalna na telefon.
    Tak jest np. w przypadku oferty laptop + abonament, gdzie laptopa splaca sie
    odrebnie i zmiana regulaminu uslug polkomtela nie wplywa na umowe kredytowa.

  • 56. Data: 2008-07-10 05:15:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 09 lipiec 2008 21:31
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g533mm$psp$1@news.onet.pl>):

    > Przecież jak ktoś kupił telefon za złotówkę i zobowiązał się płacić
    > abonament przez 2 lata, to wiadomym jest, że nie kupił telefonu na raty.

    Ale raczej nie ma ofert telefonów za złotówkę. Jak pisałem, nawet duża
    uczelnia, która dostała ofertę specjalnie negocjowaną, nie dostała
    telefonów za złotówkę. Też im proponowano stosowne raty.

    --
    Tristan

  • 57. Data: 2008-07-10 05:27:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 09 lipiec 2008 21:25
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g533c3$o87$1@news.onet.pl>):

    > I oprócz tego abonament, czy bez abonamentu?

    Tak, kupiłem w pakiecie z usługami, dlatego nie umiem określić w tej chwili
    dokładnie ile, bo nie chce mi się szukać oferty, jaką mi przedstawiono.
    Dostałem wtedy dwie oferty:

    Oferta A za Nzł na same usługi.
    Oferta B za N+Mzł na usługi i telefon. M wynosiło około 30zł, tyle też, o
    ile pamiętam, płaciłem jako pierwszą ratę przy odbiorze telefonu.

    Z miesiąc temu również korzystałem z podobnego zestawu ofert, tyle, że tym
    razem wybrałem ofertę tańszą, bo akurat właśnie raty za telefon u operatora
    się średnio opłacają. Ogólnie teraz się takim szaraczkom jak ja dość
    średnio opłaca podpisywać umowy, bo usługi przedpłacane są tańsze, więc
    podpisałem tylko dlatego, że numer klienci znają i jego zmiana to operacja
    na kilka lat (którą zresztą przeprowadzam, ale stary wciąż utrzymuję).

    Generalnie jak ktoś twierdzi, że kupił telefon za 1zł czy za 20zł, to po
    prostu ulega marketingowym chwytom i reklamom, bowiem umowa zawsze jest
    ratalna. Wystarczy porównać z ofertą na same usługi. Chyba że to jakaś
    akcja wyjątkowo promocyjna.

    --
    Tristan

  • 58. Data: 2008-07-10 06:36:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

> [...]
    > prostu ulega marketingowym chwytom i reklamom, bowiem umowa zawsze jest
    > ratalna. Wystarczy porównać z ofertą na same usługi. Chyba że to jakaś

    Umowa ratalna? Czy Ty czytałeś umowę jaką zawarłeś? Weźmy pierwszą z
    brzegu - np Regulamin Promocji "Na lata" (Polkomtel) i co tam mamy?
    Otóż: załącznik nr 1: "§ 2 Promocyjne ceny aparatów telefonicznych 1.
    Przy zawieraniu Umowy w ramach Promocji Polkomtel umożliwi Abonentowi
    zakup aparatu telefonicznego na warunkach cenowych określonych w tabeli
    poniżej". Nniżej tabelka z cenami telefonów w zależności od wybranej
    taryfy. Żeby móc kupić w takich cenach musisz się zobowiązać do
    nierozwiązywania umowy przez 24 miesiące lub w przypadku jej rozwiązania
    do uiszczenia kary umownej w wysokości 1500 zł. (par 4). O żadnych
    ratach nie może być tu więc mowy co najwyżej o sprzedaży wiązanej...
    Na raty można kupić telefon, np: w mBank mobile.

    j.

  • 59. Data: 2008-07-10 07:46:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <g533mm$psp$1@news.onet.pl>):

    > Ale raczej nie ma ofert telefonów za złotówkę. Jak pisałem, nawet duża

    Oczywiście że są. Mnóstwo.

    L.

  • 60. Data: 2008-07-10 07:47:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > Oferta B za N+Mzł na usługi i telefon. M wynosiło około 30zł, tyle też, o
    > ile pamiętam, płaciłem jako pierwszą ratę przy odbiorze telefonu.

    A czy Mzł mogłeś przeznaczyć na usługi?

    L.