    From: "sall" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Policjant i jego uprawnienia
    Date: Fri, 21 Feb 2003 12:53:33 +0100

    Witam
    Widać że nie musi mieć policjant żadnych uprawnień, prócz munduru :-(
    Jechałem samochodem, a obok mnie znaczniej szybciej inny samochód. Zostałem
    zatrzymany (suszarka) i mandat za przekroczenie prędkości.
    Ponieważ nie mam żadnych dowodów że nie jechałem taką prędkością zażądałem
    od policjanta świadectwa legalizacji ich urządzenia pomiarowego, którego
    mnie nie przedstawili.
    Odmawiając zapłacenia mandatu byłem wzywany 8!!! razy do sądu i
    "przegrywając" również odwołanie (został tylko Rzecznik P. O.).
    Czy to znaczy że legitymacji służbowej też nie musi policjant posiadać?
    Będę wdzięczny za każdą pomoc, lub podpowiedź również na priva.
    Adam